Gratis Mini-Merkidentiteitsscan

Ontdek hoe een sterke 1ste indruk je slaagkans op verkopen verhoogt

Ontdek hoe solide het verhaal van jouw merk in elkaar zit. In een Mini-Merkidentiteitsscan maken we een gratis analyse van de belangrijkste bouwstenen van een sterk merk. We vatten alles samen in een branding score die aangeeft of jij wel of niet klaar bent voor een samenhangende brandingstrategie.

 

Wat kom je te weten in zo’n scan?

Of je huisstijl en logo herkenbaar, consistent en passend zijn

Of je tone of voice matcht met jouw doelgroep

Of het verhaal (missie & visie) sterk of eerder hol en nietszeggend zijn

Algemene bevindingen voor een effectievere branding

Mini-Merkidentiteitsscan

“Companies whose employees understand the mission and goals enjoy 29% greater return than other firms.”

 

Watson Wyatt Work Study

Mini-Merkidentiteitsscan aanvragen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Extra copy over ebook

Extra subtitel over ebook

Denk user centric

Een website is zo’n product dat we waarde willen geven voor de gebruiker. Hier richten we ons op het creëren van een heldere user interface of UI. UI is onderdeel van UX. Duidelijke user interfaces (vb. websites) produceer je door user centric te denken. Hoe kan ik deze zonder nadenken snel wegwijs maken?

Don’t make the user think

Regel 1 in UX design is “Don’t make the user think”. Mensen willen slechts een beperkt gedeelte van hun breins werkgeheugen gebruiken voor het interpreteren van jouw website. Zorg er voor dat deze helder is op zich en intuïtief is in gebruik. Een dronken persoon moet bij wijze van spreken je website probleemloos kunnen hanteren.

Juiste woordgebruik

Focus op duidelijkheid. Gebruik de woorden die jouw gebruiker hanteert in plaats van fancy benamingen die het navigeren bemoeilijken. Zorg ervoor dat mensen zich in je website herkennen.

Heldere structuur

Werk een logische websitestructuur uit die steek houdt voor je gebruiker en Google. Geef tevens aan waar een gebruiker zich in de hiërarchie van de website bevindt.

Consistentie

Wees consistent in stijl en gebruikselementen (hoofdingen, kleuren, processen, iconen,…). Hanteer bijvoorbeeld eenzelfde kleur voor klikbare elementen zodat mensen weten waar interactie mogelijk is