Ontdek hoe solide het verhaal van jouw merk in elkaar zit. In een Mini-Merkidentiteitsscan maken we een gratis analyse van de belangrijkste bouwstenen van een sterk merk. We vatten alles samen in een branding score die aangeeft of jij wel of niet klaar bent voor een samenhangende brandingstrategie.
Of je huisstijl en logo herkenbaar, consistent en passend zijn
Of je tone of voice matcht met jouw doelgroep
Of het verhaal (missie & visie) sterk of eerder hol en nietszeggend zijn
Algemene bevindingen voor een effectievere branding
Watson Wyatt Work Study
Een website is zo’n product dat we waarde willen geven voor de gebruiker. Hier richten we ons op het creëren van een heldere user interface of UI. UI is onderdeel van UX. Duidelijke user interfaces (vb. websites) produceer je door user centric te denken. Hoe kan ik deze zonder nadenken snel wegwijs maken?
Regel 1 in UX design is “Don’t make the user think”. Mensen willen slechts een beperkt gedeelte van hun breins werkgeheugen gebruiken voor het interpreteren van jouw website. Zorg er voor dat deze helder is op zich en intuïtief is in gebruik. Een dronken persoon moet bij wijze van spreken je website probleemloos kunnen hanteren.
Focus op duidelijkheid. Gebruik de woorden die jouw gebruiker hanteert in plaats van fancy benamingen die het navigeren bemoeilijken. Zorg ervoor dat mensen zich in je website herkennen.
Werk een logische websitestructuur uit die steek houdt voor je gebruiker en Google. Geef tevens aan waar een gebruiker zich in de hiërarchie van de website bevindt.
Wees consistent in stijl en gebruikselementen (hoofdingen, kleuren, processen, iconen,…). Hanteer bijvoorbeeld eenzelfde kleur voor klikbare elementen zodat mensen weten waar interactie mogelijk is