Je maakte het vast al mee. Je stapt een kledingzaak binnen, op zoek naar de perfecte outfit.
Een glimlachende medewerker heet jou vriendelijk welkom.
Hij vindt niet alleen de stijl die perfect bij jou past, maar adviseert jou ook over kleur en pasvorm.
Zo’n naadloze en gepersonaliseerde winkelervaring is enkel mogelijk dankzij een uitstekend geleid team.
Leiderschap is een cruciale voorwaarde om een cultuur van klantgerichtheid en excellentie te doen floreren.
Als ondernemer pluk je rijpe vruchten van goed leiderschap. Het stelt jou in staat om drie belangrijke vakjes af te vinken:
je inspireert je team. Je mensen voelen zich gewaardeerd en krijgen de ruimte om zich te ontwikkelen. Zij voeren niet alleen hun taak uit, maar gaan altijd een stap verder voor de klant.
je vertaalt je unieke smoel naar actie. Je communiceert helder jouw visie en de doelstellingen van je bedrijf. Je vertaalt deze concrete actieplannen voor je team. Omdat het plan helder is, creëer je focus en richting binnen je organisatie.
je anticipeert op veranderende trends, klantenbehoeften en marktontwikkelingen. Dat is cruciaal in deze snel veranderende markt. Kan je als leider flexibel strategieën aanpassen, dan heb je een concurrentieel voordeel in handen.
Een team aansturen is geen wandeling in het park. Hoe breng jij elke dag opnieuw het beste in je mensen naar boven? Door eerst en vooral in je eigen vaardigheden te investeren. TONC ondersteunt jou met trainingen en workshops, die jouw skills versterken in verschillende aspecten van leiderschap.
Je leert om open communicatie te stimuleren en ondersteuning te bieden waar nodig. Je luistert naar de ideeën van je mensen, maar ook naar hun zorgen. Waar nodig bied je de gepaste begeleiding.
Je stimuleert de vaardigheden van je teamleden. Je biedt begeleiding en vorming op individuele basis. Zo kunnen jouw mensen alle kansen grijpen voor professionele groei.
Je leert technieken aan om flexibel te blijven in je strategie. Door je proactieve aanpak speel je steeds in op de veranderende markt. En belangrijker nog: op de veranderende behoeften van je klant.
Als retailadviseur komt TONC dagelijks in contact met ambitieuze ondernemers en zaakvoerders.
In hun verhalen komen vaak dezelfde uitdagingen naar voren, die ze leidinggevende ervaren.
Weten dat je er niet alleen voorstaat, is voor veel klanten een geruststelling.
Daarom werkt TONC samen met ervaren coaches die zaakvoerders kan helpen bij hun persoonlijke groei.