Gestructureerde communicatie

Mogen wij een hardnekkig misverstand uit de wereld helpen?
Als klanten een vraag hebben, zullen ze wel het personeel aanspreken.
Niets is minder waar.
Voor elke vraag die je medewerkers krijgen is deze tig keren niet gesteld.
Dat betekent dat jij veel opportuniteiten misloopt.
Gelukkig is er een oplossing.
Gebruik je winkel of showroom niet alleen om je producten uit te stallen, maar als actief verkoopinstrument.

Jouw unieke smoel als rode draad

Er bestaan 5 niveaus van communicatie voor je winkel of showroom.
Wil je jouw verkooppunt als actief verkoopinstrument inzetten, dan dienen deze niveaus gestructureerd te verlopen.

  • Oriënterende communicatie
    maakt je klanten wegwijs in je winkel of showroom.

  • Productondersteunende communicatie
    informeert over prijzen en producten.

  • Activerende communicatie
    zet aan tot uitproberen en tot kopen.

  • Merkcommunicatie
    versterkt het imago van je zaak.

  • Thematische communicatie
    draait rond seizoenen of thema’s zoals Moederdag of Valentijn.

Deze vijf niveaus samen vormen jouw gestructureerde communicatie.
Zij worden met elkaar verbonden door een rode draad als een scheepsketting: je unieke smoel.
Deze krijgt visueel vorm op elk niveau, en creëert zo een ijzersterke herkenbaarheid.
Je vertelt een consistent verhaal, dat uitlegt waarom klanten moeten langskomen bij jou – en niet bij je concurrent.

Wat mag je verwachten?

TONC legt een fundament
waarop je een wolkenkrabber kan bouwen: je brand manual.

Dit grondige dossier biedt jou een helder overzicht van alle communicatie voor je winkel of showroom.
Alle mogelijke media passeren de revue: van internet tot je verkooppunt, van catalogus tot promotiefolder.

Bovendien blijft het niet bij theorie alleen. Elk onderdeel wordt uitgewerkt in concrete voorbeelden.
Zo zie jij met eigen ogen hoe krachtig jouw boodschap oogt in jouw winkelomgeving.

Voor een vrijblijvend gesprek over je gestructureerde communicatie.
Kopje koffie inbegrepen.

Waarom het team van TONC?

Je hoeft niet bij TONC aan te kloppen om een brand manual te laten uitwerken.
Je dient wel bij ons aan te kloppen voor een brand manual die werkt in retail.
Met andere woorden: die garandeert dat jouw communicatie klanten blijvend naar je winkel loodst.

Waarom TONC jou die zekerheid biedt?
Omdat onze meest ervaren experts ooit in jouw schoenen stonden.
Zij waren zelf actief binnen retail, als uitbater of als leverancier.
Retail is dus niet toevallig onze specialisatie.

Bovendien bouwden wij een omvangrijke portefeuille op met klanten zoals jij.
De uitdaging waar jij mee worstelt, hebben wij voor een van hen reeds aangepakt.
Van al die leerrijke ervaringen pluk jij de vruchten.

Onze experts voor deze service zijn:

bob
Bob Douliez
Laura Bergmans
Wim
Wim Dejonghe
Gert Vennekens

Andere services van TONC die hierbij aansluiten:

Mis geen kansen om je klanten én medewerkers aan te spreken.
Over de noodzaak van een communicatieplan
Wat zou de wereld missen als jouw zaak er morgen niet meer zou zijn?
Over de meerwaarde van onze retailstrategie

Aangenaam, wij zijn TONC

Geïnteresseerd in meer klanten in je zaak?
Een hogere omzet draaien?
De juiste medewerkers aantrekken?
Je winkel 'futureproof' maken?
Een andere uitdaging waarvan je wakker ligt?
Contacteer ons voor een afspraak wanneer het jou past, op de plek van je voorkeur:
in jouw zaak of bij ons in Herentals.
Dan wisselen we eens vrijblijvend van gedachten, en luisteren we naar jouw verhaal.