Het is niet omdat je een winkel of showroom opent, dat de klanten rijen dik staan aan te schuiven.
Dat scenario waarmaken vraagt om een doordachte communicatie.
Toch verwaarlozen veel winkel- en showroomeigenaren dit aspect van hun bedrijfsvoering.
Zij zien communicatie niet als een investering, maar als een kost.
De kwalijke gevolgen worden zichtbaar als de economie iets vierkanter draait.
Klanten hebben geen grondige reden om bij jou langs te komen, en zoeken dus goedkopere alternatieven.
Ergo: je omzet keldert.
Communiceren met je doelgroep is dus cruciaal, waarbij je zowel online, offline als instore de kracht van consequente communicatie benut.
Door je unieke smoel uit te spelen op alle touchpoints – dat wil zeggen: bij elk contact met de doelgroep – sla je 1-2-3 vliegen in een klap:
Je informeert potentiële klanten over je aanbod of diensten.
Je creëert een positieve beleving rond je winkel.
Je wordt top-of-mind in het hoofd van je klant. Anders gezegd: heeft hij iets nodig, dan denkt hij éérst aan jou. Omdat hij een grondige reden heeft om voor jouw zaak te kiezen.
Wat mag je verwachten? TONC stelt voor jou een jaarplan op om je doelstellingen waar te maken. Dat plan houdt rekening met alle criteria die jij en je klanten belangrijk vinden: de seizoenen, jouw thema’s, activaties, de juiste communicatiekanalen en – last but not least – je budget. Want communiceren met je doelgroep doen we altijd zo kostenefficiënt mogelijk.
De rode draad doorheen dat plan is een herkenbare en consistente boodschap, die perfect aansluit bij je unieke smoel. Zo blijf je op een onderscheidende manier top-of-mind in het hoofd van je doelgroep. En je geeft een grondige reden om langs te komen.
Retail is een vak apart – en dus is communicatie voor retailers dat ook.
Geen enkele andere sector kent zo’n ingenieus samenspel van boodschappen binnen en buiten de winkel.
Bovendien werk jij met specifieke budgetten, die een resultaatgerichte aanpak vragen.
TONC begrijpt deze unieke dynamiek.
Onze ervaren experts sprokkelden massa’s knowhow in retail, onze jonge wolven voegen daar hun digitale skills aan toe.
Het resultaat is een voorstel dat perfect is afgestemd op jouw situatie, en dat je winkel of showroom futureproof maakt.