Communicatieplan

Het is niet omdat je een winkel of showroom opent, dat de klanten rijen dik staan aan te schuiven.
Dat scenario waarmaken vraagt om een doordachte communicatie.
Toch verwaarlozen veel winkel- en showroomeigenaren dit aspect van hun bedrijfsvoering.
Zij zien communicatie niet als een investering, maar als een kost.

De kwalijke gevolgen worden zichtbaar als de economie iets vierkanter draait.
Klanten hebben geen grondige reden om bij jou langs te komen, en zoeken dus goedkopere alternatieven.
Ergo: je omzet keldert.

Communiceren met je doelgroep is dus cruciaal, waarbij je zowel online, offline als instore de kracht van consequente communicatie benut.
Door je unieke smoel uit te spelen op alle touchpoints – dat wil zeggen: bij elk contact met de doelgroep – sla je 1-2-3 vliegen in een klap:

  1. Je informeert potentiële klanten over je aanbod of diensten.

  2. Je creëert een positieve beleving rond je winkel.

  3. Je wordt top-of-mind in het hoofd van je klant. Anders gezegd: heeft hij iets nodig, dan denkt hij éérst aan jou. Omdat hij een grondige reden heeft om voor jouw zaak te kiezen.

Communicatie als
een Zwitsers zakmes

Krachtige communicatie die geld in het laatje brengt – dat is de specialiteit van TONC.
Onze experts ontwikkelen voor jou een communicatieplan als een Zwitsers zakmes: het kan veel meer dan op het eerste gezicht lijkt.
Want een goed communicatieplan, dat al je acties en campagnes in slagorde opstelt,…
communicate 1

geeft jezelf en je medewerkers houvast. TONC evalueert samen met jou wat werkt en minder goed werkt.
We sturen bij waar nodig, herhalen de successen en zetten een punt achter de initiatieven die niet beantwoorden aan de hoogste criteria.
communicate 2
...
creëert het hele jaar door aandachtsmomenten.
Zo ben je continu aanwezig in het hoofd – en bijgevolg in het budget – van je klanten.

stemt al je boodschappen binnen en buiten je winkel perfect op elkaar af.
Zo loopt het aankoopproces continu door.

Wat mag je verwachten?

Wat mag je verwachten? TONC stelt voor jou een jaarplan op om je doelstellingen waar te maken. Dat plan houdt rekening met alle criteria die jij en je klanten belangrijk vinden: de seizoenen, jouw thema’s, activaties, de juiste communicatiekanalen en – last but not least – je budget. Want communiceren met je doelgroep doen we altijd zo kostenefficiënt mogelijk.

De rode draad doorheen dat plan is een herkenbare en consistente boodschap, die perfect aansluit bij je unieke smoel. Zo blijf je op een onderscheidende manier top-of-mind in het hoofd van je doelgroep. En je geeft een grondige reden om langs te komen.

Voor een vrijblijvend gesprek over je communicatieplan.
Kopje koffie inbegrepen.

Waarom het team van TONC?

Retail is een vak apart – en dus is communicatie voor retailers dat ook.
Geen enkele andere sector kent zo’n ingenieus samenspel van boodschappen binnen en buiten de winkel.
Bovendien werk jij met specifieke budgetten, die een resultaatgerichte aanpak vragen.

TONC begrijpt deze unieke dynamiek.
Onze ervaren experts sprokkelden massa’s knowhow in retail, onze jonge wolven voegen daar hun digitale skills aan toe.
Het resultaat is een voorstel dat perfect is afgestemd op jouw situatie, en dat je winkel of showroom futureproof maakt.

Onze experts voor deze service zijn:

Wim
Wim Dejonghe
Laura Bergmans
Gert Vennekens
bob
Bob Douliez
Jana Van Gorp
Jana Van Gorp

Aangenaam, wij zijn TONC

Geïnteresseerd in meer klanten in je zaak?
Een hogere omzet draaien?
De juiste medewerkers aantrekken?
Je winkel 'futureproof' maken?
Een andere uitdaging waarvan je wakker ligt?
Contacteer ons voor een afspraak wanneer het jou past, op de plek van je voorkeur:
in jouw zaak of bij ons in Herentals.
Dan wisselen we eens vrijblijvend van gedachten, en luisteren we naar jouw verhaal.