In 1900 schreef de wetenschapper Lord Kelvin – naar wie de Kelvin temperatuurschaal is vernoemd: er is niets nieuws om te ontdekken in de natuurkunde, alles wat overblijft is nauwkeuriger meten.
Dat had hij behoorlijk mis, want enkele jaren later kwam Einstein met de relativiteitstheorie.
Waar inderdaad niets meer overblijft om te ontdekken, is in de retail.
Hoe kan je opvallen in een wereld waar alles al is uitgevonden?
Hoe zorg je ervoor dat jij bij je klanten over de lippen gaat?
Hoe steek je jouw concurrenten met vlag en wimpel naar de kroon?
Met een winkelconcept dat jou uniek maakt.
Zo uniek als je smoel.
Ook jij hebt een onderscheidend talent dat jou maakt tot wie je bent.
De uitdaging bestaat erin om die kwaliteit onder de ogen van je doelgroep te schuiven.
Dat doet TONC aan de hand van een zogenaamd vlekkenplan.
Op basis van je unieke smoel, je specifieke customer journey en een grondige audit delen onze experts je winkel of showroom op in verschillende zones of “vlekken”.
Die aanpak laat toe om de flow in je winkel te optimaliseren, waardoor klanten frictieloos kunnen winkelen.
Zij kunnen zich makkelijk oriënteren en glijden vlotter door het aankoopproces, richting meest cruciale vlek:
je kassa.
De eerste stap is een blauwdruk van je concept.
Dit brengt structuur binnen de assortimenten en de diensten die je aanbiedt.
Daarop schetsen we de gewenste routing van je klant.
Het resultaat is bijzonder verhelderend:
Je winkelconcept is duidelijk in een oogopslag
Je ziet schematisch hoe het concept functioneert
Je merkt hoe klanten je winkel of showroom “lezen”
Je begrijpt de relaties tussen de verschillende zones
Vervolgens gaat TONC aan de slag met het design. Anders gezegd: we vertalen jouw unieke identiteit in alle elementen van je winkel of showroom. Dan is je winkelconcept klaar om uitgerold te worden.
Het is niet omdat je alles kan dat je het zelf moet doen.
Over het belang van te delegeren als je vooruit wil gaan.
Je merkt het aan alle services die wij aanbieden: de experts van TONC ademen, eten en drinken retail.
Wij gaan slapen met jouw klanten – figuurlijk dan – en staan ermee op.
Wij bekijken jouw winkel of showroom door de ogen van je doelgroep.
De inzichten die wij zo sprokkelen, koppelen wij aan onze unieke smoel-benadering. Het resultaat van deze gecombineerde werkwijze is een winkelconcept dat werkt.
Eenvoudigweg omdat het gebaseerd is op de behoeften van jouw klant.