Wie is TONC?
Het verhaal van TONC vond zijn oorsprong in 2011 toen Charlotte Cools besloot om “The Online Nut Company” als full-service online marketing agency op te richten. Tot die tijd had Charlotte haar sporen verdiend in commerciële functies binnen de communicatiesector. Het feit dat online marketing binnen bedrijven vaak stiefmoederlijk en weinig doeltreffend werd behandeld, was voor Charlotte de trigger om het anders en beter te gaan doen. De juiste leads, klanten en ambassadeurs vergaren, werd sindsdien de missie van The Online Nut Company.
Eind 2014 vervoegde Gert Vennekens, zowel de zakelijke als persoonlijke partner van Charlotte, de rangen. Met zijn financiële achtergrond als vermogenbeheerder waarbij hij zowel uitgebreide technische als commerciële ervaring opbouwde, gebruikt Gert deze kennis vandaag om de projectmatige doelstellingen en strategische krijtlijnen van het bedrijf vorm te geven.
In 2021 werd een belangrijke strategische beslissing genomen. Tot die tijd had The Online Nut Company al tal van bedrijven uit verschillende sectoren geholpen om op een doeltreffende manier te groeien via online marketing. Begin 2021 kwam het kantelpunt waarbij Charlotte en Gert beslisten om hun doelgroep te verkleinen en het aanbod voor hen te maximaliseren. Showrooms, winkels en toonzalen servicen van A tot Z werd het doel.
Om dit doel alle kans van slagen te geven, namen Charlotte en Gert enkele beleidsmatige besluiten:
- TONC werd de nieuwe bedrijfsnaam, aangezien The Online Nut Company de lading niet meer dekte. Vandaag ligt in communicatie de focus op een all media aanpak: online, traditioneel en instore. Er werd eveneens een nieuwe baseline gecreëerd: “Sidekick for stores & showrooms”.
- er werd een strategisch partnership afgesloten met Bob Douliez die mee zijn schouders zet onder het succesvol uitbouwen van TONC als dé referentie voor showrooms, winkels en toonzalen in binnen- en buitenland.
Bob is een ervaren CEO (Casa en Oh’Green) met een bewezen trackrecord in de retailsector. Hij is onderlegd in bedrijfsbeheer, sales en marketing (Bob was verschillende jaren Sales Manager van Ikea België), winkel- en netwerkmanagement en store operations. Hij is gepassioneerd door mensen en hun behoeften en stelt de mens centraal in al zijn business cases.