Over TONC

Sidekick for stores & showrooms
Meer over TONC
Meer over TONC

Wie is TONC?

Het verhaal van TONC vond zijn oorsprong in 2011 toen Charlotte Cools besloot om “The Online Nut Company” als full-service online marketing agency op te richten. Tot die tijd had Charlotte haar sporen verdiend in commerciële functies binnen de communicatiesector. Het feit dat online marketing binnen bedrijven vaak stiefmoederlijk en weinig doeltreffend werd behandeld, was voor Charlotte de trigger om het anders en beter te gaan doen. De juiste leads, klanten en ambassadeurs vergaren, werd sindsdien de missie van The Online Nut Company.

Eind 2014 vervoegde Gert Vennekens, zowel de zakelijke als persoonlijke partner van Charlotte, de rangen. Met zijn financiële achtergrond als vermogenbeheerder waarbij hij zowel uitgebreide technische als commerciële ervaring opbouwde, gebruikt Gert deze kennis vandaag om de projectmatige doelstellingen en strategische krijtlijnen van het bedrijf vorm te geven.

In 2021 werd een belangrijke strategische beslissing genomen. Tot die tijd had The Online Nut Company al tal van bedrijven uit verschillende sectoren geholpen om op een doeltreffende manier te groeien via online marketing. Begin 2021 kwam het kantelpunt waarbij Charlotte en Gert beslisten om hun doelgroep te verkleinen en het aanbod voor hen te maximaliseren. Showrooms, winkels en toonzalen servicen van A tot Z werd het doel.

Om dit doel alle kans van slagen te geven, namen Charlotte en Gert enkele beleidsmatige besluiten:

  • TONC werd de nieuwe bedrijfsnaam, aangezien The Online Nut Company de lading niet meer dekte. Vandaag ligt in communicatie de focus op een all media aanpak: online, traditioneel en instore. Er werd eveneens een nieuwe baseline gecreëerd: “Sidekick for stores & showrooms”.
  • er werd een strategisch partnership afgesloten met Bob Douliez die mee zijn schouders zet onder het succesvol uitbouwen van TONC als dé referentie voor showrooms, winkels en toonzalen in binnen- en buitenland.
    Bob is een ervaren CEO (Casa en Oh’Green) met een bewezen trackrecord in de retailsector. Hij is onderlegd in bedrijfsbeheer, sales en marketing (Bob was verschillende jaren Sales Manager van Ikea België), winkel- en netwerkmanagement en store operations. Hij is gepassioneerd door mensen en hun behoeften en stelt de mens centraal in al zijn business cases.

We werken planmatig aan alle onderdelen die bijdragen tot een rimpelloze shopervaring. Zo kan je bij ons oa terecht voor:

Strategische marktpositionering

Conceptdesign en -ontwikkeling

Branding

Communicatieplan

Webdevelopment

Social media

SEA

SEO

Instore communicatie

Offline communicatie

passie voor uitblinkers

Referenties

Zij deden alvast beroep op ons

Onze missie en visie

Onze missie:

 

Happy consumers

Onze visie:

Wij willen een bedrijf zijn dat oprecht goeddoet. In de eerste plaats voor onze medewerkers zodat ze zich zowel persoonlijk als professioneel kunnen ontwikkelen en betekenisvol kunnen zijn. In de tweede plaats voor onze klanten zodat ze hun bedrijfsdoelen realiseren. We willen garant staan voor het uittekenen en uitvoeren van relevante marketingstrategieën waar er een balans is tussen creativiteit (magie) en data (logica).  We zetten onze schouders enkel onder marketingplannen die een meerwaarde leveren aan onze samenleving.

Louis Dicar

Klant aan het woord:

“We krijgen veel meer contacten binnen via de website en mensen stellen meer vragen. Door dit succesverhaal zouden we graag met The Online Nut Company willen blijven samenwerken.”

Louis Van Eyck

Dicar

Onze waarden

Waar we pal achter staan

Oprecht goed doen

Oprecht goeddoen

We willen oprecht goeddoen voor iedereen, zowel intern als extern.
Bij alles wat we doen leggen we de lat hoog, stellen we het belang van anderen voorop en denken we ons eigenbelang weg. Omdat we enkel en alleen investeren in langetermijnrelaties verkopen we uitsluitend zaken die relevant zijn en de klant echt helpen. Menselijkheid en eerlijkheid, daar staan en gaan we voor. Met minder nemen we geen genoegen.

Communicatie

We communiceren altijd open, transparant en eerlijk. Ons hele team is makkelijk bereikbaar en altijd toegankelijk. Niet alleen praktisch, maar ook als mens. We staan met een open geest in het leven en gaan intern zo respectvol mogelijk met elkaar om. En dat loont, want ook de klant voelt die positieve vibes.

Communicatie

Sparringpartner

Sparringpartner

Geen brave jaknikkers bij ons, wel personen die actief met de klant meedenken. Mensen die vanuit hun deskundigheid de opinie van de klant in vraag durven stellen. Die hun soms tegengestelde visie uiteenzetten, maar altijd op een respectvolle manier. We blijven zoeken naar oplossingen, altijd op maat van en in samenspraak met de klant.

Resultaatgericht

We stellen onszelf doelen met de bedoeling die ook te realiseren.
Maar om die doelen te kunnen stellen is het belangrijk te weten wat de klant van ons verwacht. Daarom communiceren we veel en grondig. We vinden het ontzettend leuk om zaken binnen de gestelde deadline af te werken, en die vervolgens aan de klant voor te stellen.

Resultaatgericht

Deskundigheid

Elk van ons handelt uit zijn kennis en ervaring, en is gemotiveerd om zijn vak niet alleen te kennen maar ook te kunnen. Naast theorie dus veel praktijk. We beschouwen onszelf als uitvoerende adviseurs die strategisch denken en een visie hebben. Doordat we onze kennis altijd praktijkgericht inzetten, zorgen we ervoor dat de workflow zo efficiënt mogelijk verloopt. Wat we weten, delen we graag met anderen, zeker met onze klanten.

Gedreven

Stuk voor stuk gedreven, harde en vlijtige werkers, zo kan je ons noemen. Elke minuut van de dag en elke dag opnieuw zoeken we naar de enige goede en juiste aanpak. En dat is daarom niet altijd de voor de hand liggend en makkelijkste oplossing, integendeel zelfs. Het gevolg van deze gedrevenheid? De klant vindt in ons een super betrouwbare leverancier.

Gedrevenheid