Cases
Vloebergs

Case Vloebergs

De uitdaging
Vloebergs, een familiebedrijf gespecialiseerd in zonweringen, stond voor een aantal strategische uitdagingen. Nadat de oprichter het bedrijf had overgedragen aan zijn zonen, groeide de onderneming gestaag. Hierdoor ontstond er nood aan extra structuur en verdere professionalisering. TONC werd ingeschakeld om de broers Vloebergs hierin te begeleiden.

We startten met een diepgaande analyse van het bedrijf en de markt, op zoek naar de unieke smoel die Vloebergs onderscheidt van zijn concurrenten. Een cruciale stap in het proces was het harmonieus samenbrengen van de toekomstvisies van de twee broers. Hiervoor stippelden we een leiderschapstraject uit wat resulteerde in een duidelijke richting voor het bedrijf en een nieuwe merkidentiteit.
Onze aanpak

Strategische heroriëntatie

Deze versterkte merkidentiteit diende als fundament voor consistente keuzes bij de ontwikkeling van communicatietools en het merkgedrag. Dit gaf richting aan alle aspecten van de bedrijfsvoering en zorgde voor meer herkenbaarheid en eenheid in hoe Vloebergs naar buiten treedt. 

Het resultaat

Totaalaanpak: van strategie tot uitvoering 

TONC begeleidde Vloebergs tijdens de strategische oefening, en we namen ook de uitvoering van de veranderingen voor onze rekening. Omdat de bestaande huisstijl niet meer aansloot bij de nieuwe visie, ontwikkelden we een volledig nieuwe visuele identiteit. Het nieuwe logo en de bijbehorende huisstijl trokken we door in alle bedrijfscommunicatie, van het gebouw tot de folders en de bestelwagens. 

Ook de website kreeg een volledige make-over, zowel op inhoudelijk als visueel vlak, om de kernactiviteiten en expertise van Vloebergs beter tot hun recht te laten komen. De showroom werd omgetoverd tot een adviesruimte waar klanten naast professioneel advies nu ook een warme en complete productbeleving  kunnen ervaren. 

Klaar voor de toekomst! 

Met de strategische herpositionering en de nieuwe uitstraling is Vloebergs klaar voor de toekomst. De onderneming is goed gepositioneerd in de markt, met een sterke merkidentiteit en een duidelijke visie voor de komende jaren. Dankzij de samenwerking met TONC is Vloebergs sterker geworden als bedrijf en uitgegroeid tot een merk dat consistent communiceert en toekomstbestendige keuzes maakt. Met deze solide basis, die samen met TONC werd opgebouwd, kan Vloebergs met vertrouwen haar 40-jarig bestaan vieren, terwijl het bedrijf zich voorbereidt op duurzame groei en succes in de komende jaren. 

 

Aangenaam, wij zijn TONC

Geïnteresseerd in meer klanten in je zaak?
Een hogere omzet draaien?
De juiste medewerkers aantrekken?
Je winkel 'futureproof' maken?
Een andere uitdaging waarvan je wakker ligt?
Contacteer ons voor een afspraak wanneer het jou past, op de plek van je voorkeur:
in jouw zaak of bij ons in Herentals.
Dan wisselen we eens vrijblijvend van gedachten, en luisteren we naar jouw verhaal.