Cases
Tuincenter Claes

Case Tuincenter Claes

De uitdaging
Tuincenter Claes is een succesvol tuincentrum in Edegem. In 2023 werden zij verkozen tot tuincentrum van het jaar. Omdat het familiebedrijf geen eigen marketingafdeling heeft, werd alle communicatie uitbesteed.

Het tuincenter zocht een externe partner die een kritische blik op hun communicatie, interne processen en commerciële aanpak kon werpen.

Met uitbreidingsplannen in het vooruitzicht, wilden de bestuurders focussen op hun groei. Dat betekende dat er gestructureerde hulp nodig was bij de uitvoering van de communicatie en commerciële acties.
Onze aanpak
Om effectief te communiceren is consistentie een belangrijke factor en de communicatie helpt bij het realiseren van de bedrijfsdoelen.
Hoe gingen we te werk?
  1. De bestaande communicatie werd tegen het licht gehouden.
  2. De organisatie van de productgroepen werd bekeken.
  3. We stelden een communicatieplan op.

TONC zette deze uitdagingen om in concrete actiepunten:

  • Ons gestructureerd communicatiemodel brengt ‘structuur’.
  • Met een communicatieplan brengen we de communicatie in lijn met hun bedrijfsdoelen.
  • Sociale media worden een actief onderdeel van hun communicatiemix.
  • We ontwerpen hun periodieke folder.
  • De radiospots op Nostalgie zijn van onze hand.

Het resultaat

Een voorbeeld van gestructureerde winkelcommunicatie bij Tuincenter Claes

Onze analyse resulteerde in verschillende oplossingen.

Het winkelplan werd bekeken waardoor de verschillende productgroepen een vaste plek kregen in het tuincenter. Ons advies was om per afdeling nog meer in te zetten op beleving.

Een voorbeeld van een communicatiepaneel bij Tuincenter Claes

Vervolgens werd een huisstijlgids uitgewerkt, die moest zorgen voor structuur in hun communicatie. Zo kenden we kleuren toe aan de verschillende productafdelingen en kozen we voor een opvallende kleur om de activaties op de winkelvloer en daarbuiten beter te doen opvallen.

Communicatie op sociale media voor Tuincenter Claes.

Dankzij het jaarplan worden samen de commerciële doelen en jaarthema’s bepaald, die vervolgens op een consistente manier worden uitgevoerd. Van radiospot over sociale media tot reclamefolder, wij weten er raad mee. Zo neemt TONC als sidekick alle (communicatie)zorgen weg bij de klant, zodat de bestuurders zich kunnen richten op hun verdere groei.

Klant aan het woord

Thomas Claes aan het woord

Al enkele jaren kiest Tuincenter Claes uit Edegem voor TONC als partner om hen te ondersteunen met hun marketing en het behalen van hun doelen.

Medebestuurder Thomas Claes legt uit waarom de samenwerking voor hen succesvol is.

Ook andere tuincentra doen beroep op TONC

De Flying Marketeers van TONC ontzorgen jou bij de uitvoering van je online, offline en instore communicatie zodat jij je kan focussen op je zaak.

Niet enkel Tuincenter Claes is overtuigd van de meerwaard van onze flying marketeer op hun winkelvloer, ook Werner Thiels van Tuincentrum Thiels kiest weet de korte lijnen te appreciëren.

Bekijk hier zijn testimonial. ➡️

Aangenaam, wij zijn TONC

Geïnteresseerd in meer klanten in je zaak?
Een hogere omzet draaien?
De juiste medewerkers aantrekken?
Je winkel 'futureproof' maken?
Een andere uitdaging waarvan je wakker ligt?
Contacteer ons voor een afspraak wanneer het jou past, op de plek van je voorkeur:
in jouw zaak of bij ons in Herentals.
Dan wisselen we eens vrijblijvend van gedachten, en luisteren we naar jouw verhaal.