Google Analytics analyse

Sterke online marketing overstijgt het buikgevoel en steunt op echte cijfers. Binnen de samenwerking met onze klanten staat de voortdurende cyclus van evalueren en bijsturen centraal.

Meer info

Analytics

Hoe wij kunnen helpen

Destilleren van de waardevolle inzichten

Nood aan een correct antwoord op vragen over je website en bedrijf? Wij putten deze waardevolle inzichten uit Google Analytics om zo kansen en bedreigingen te spotten. Er zijn tal van mogelijkheden om je website diepgaand te analyseren.

Nog geen Analytics op je website of is de implementatie nog onvolledig? Nood aan het instellen van extra doelen? Ook daar helpt The Online Nut Company je graag mee verder.

Waarom Google Analytics?

Meet de impact van je marketingactiviteiten

Zorgt voor onderbouwde beslissingen

Toont data van échte gebruikers

Meet prestaties en doelen

Gratis en op maat in te stellen

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat ons eens afspreken. Samen komen we er vast uit.

Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉

icon Psst, wij geven ook opleidingen. Zelf meer leren over Google Analytics? Vraag naar onze opleidingen

Wat is Google Analytics?

Een vrijwel onuitputtelijke
bron van informatie om het
gedrag van jouw website-
bezoekers in kaart te brengen

Google Analytics is een meetprogramma waarmee je statistieken van onder andere een website kan verzamelen en rapporteren. Analytics biedt jou een blik op wat gebruikers op jouw website doen, vanuit welke kanalen ze erop belanden, op welke pagina’s ze afhaken en belangrijker: voltooien jouw bezoekers het doel dat je voor ogen hebt? Dat doel wordt in online marketing een conversie genoemd. 

Uit die massa informatie destilleren wij de belangrijkste inzichten waarmee we jouw website en bedrijfsvoering de juiste richting uitsturen. De richting van de gebruiker. 

Laptop op bureau handen

Wat vind je in Analytics?

  • Hoeveel bezoekers krijg je maandelijks over de vloer?
  • Via welke kanalen haal je het meeste verkeer en conversies?
  • Wat is het aandeel van nieuwe versus terugkerende bezoekers?
  • Uit welke regio’s komen je bezoekers?
  • Via welke zoekwoorden komen bezoekers op je site?
  • Op welke pagina’s komen de bezoekers binnen?
  • Via welke pagina’s verlaten ze de website?
  • Wat zijn de meest en minst populaire pagina’s?
  • Welke zoekwoorden leiden tot contactopname?
  • Welke paginapaden volgen de bezoekers?

Vergadering

Basis voor website-optimalisatie

Deze analyses vormen de basis voor het verder optimaliseren van je website zoals:

  • Het herindelen van je website
  • Het herschrijven van webteksten
  • Het toevoegen van extra pagina’s
  • Het creëren van nieuwe content voor je blog
  • Het opstarten van een advertentiecampagne in Google of Facebook
  • Het opstellen van mailings

Ook wanneer we aan de slag gaan met het bouwen van een nieuwe website of webshop, kan een grondige analyse via Google Analytics een grote meerwaarde betekenen.

Look here

Meer slagkracht met een geïntegreerde strategie

DATAGEDREVEN GROEIPLAN

Het geheel is groter dan de som van de delen. Ook bij marketing.
Alle kanalen op een juiste manier inzetten in een samenhangende strategie, zo behaal je resultaten.

E-BOOK

Het Masterplan voor meer volk in je showroom

Digitale en minder digitale marketing tips voor meer bezoekers

Ebook Het Masterplan voor meer volk in je fysieke winkel