Fietsen Mintjens

Doel: 20 extra e-bike infomomenten organiseren

Meer info

Bekijk hier hoe Benny Mintjens de samenwerking met The Online Nut Company ervaart.

 
.tonc-video-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; margin: 30px 0;} .tonc-video-container iframe, .tonc-video-container object, .tonc-video-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

Fietsen Mintjens logo

Wie of wat is Fietsen Mintjens?

Fietsen Mintjens is het bedrijf van de dynamische ondernemer Benny Mintjens. Benny Mintjens beschikt anno 2019 over zes fietsenwinkels verdeeld over de provincies Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Na ongeveer 35 jaar in de fietsbranche te hebben gezeten, is Benny nog steeds gepassioneerd door het vak. Zijn doel: iedereen aan het fietsen krijgen, en dat op de juiste manier.
 
Benny is bovendien Belgisch pionier op het vlak van elektrische fietsen. Die kennis deelt hij meerdere keren per maand gratis op zijn e-bike infomomenten.

1

De opdracht

Fietsen Mintjens wou in 2019 20 extra e-bike infomomenten organiseren. Ons doel was het aanbrengen van geïnteresseerde mensen om al deze zalen te vullen. Per infomoment kunnen gemiddeld tot 50 personen deelnemen.

Online inschrijvingen werd het kerndoel van de campagnes. Maar natuurlijk moesten er op het einde van de rit ook fietsen verkocht worden en de naamsbekendheid van Fietsen Mintjens moest een boost krijgen.

2

Onze aanpak

We maakten een diepgaande analyse van de huidige Google Analytics cijfers en de competitieve fietsensector. Dat vormde het vertrekpunt voor een overkoepelende strategie.

De Google Ads campagnes werden geoptimaliseerd en versterkt door Displaycampagnes naar in-market en remarketing doelgroepen. Social media stuwde de bewustwording en bekendheid van Fietsen Mintjens vooruit.

De website werd volledig in het teken gezet van de infomoment inschrijvingen. De automatische opvolgmails na de inschrijving zorgden voor een optimale bezettingsgraad én uiteindelijke verkoop van een fiets.

3

De impact

Al vanaf dag 1 was er een duidelijk effect zichtbaar. Fietsen Mintjens kreeg per dag vaak 25 tot 30 inschrijvingen. Vele infomomenten zaten bijgevolg al snel vol. De campagnes gingen het hele jaar op ditzelfde elan door.

Met nog drie maanden te gaan, is het eindobjectief al zo goed als bereikt. Mintjens plant daarom extra infomomenten in. Er zullen dit jaar geen 20 maar 32 extra infomomenten gehouden worden. Deze stevige groei vertaalt zich ook in een sterke groei in aangekochte fietsen.

Meer over het project

De belangrijkste ingrediënten

Doelgerichte Google Ads campagnes

De SEA-campagnes werden op scherp gezet. We focussen ons op zoektermen van informatiezoekende gebruikers. Mensen die aankoopadvies zoeken, hebben het meeste baat bij een infomoment en hebben daarmee het meeste kans om in te schrijven. In de gigantische fietsenmarkt is het nodig om je advertentiepijlen wijselijk te richten. Zo maken we optimaal gebruik van het Adwordsbudget.

Aansluitend liepen Google Display campagnes naar mensen die interesse vertonen in elektrische fietsen en mensen die eerder de website bezochten. Zo garanderen we een maximale visibiliteit en blijft Fietsen Mintjens top of mind.

De Google My Business listings van de verschillende winkels werden vervolledigd. Zo verhogen we de vindbaarheid voor mensen op zoek naar een fietsenwinkel in de buurt.

Google Ads illustratie

Fietsen Mintjens Social media advertentie facebook

> 40 inschrijvingen/maand via social media

Facebook en Instagram zijn twee kanalen ideaal om mensen te engageren. Door elke maand verse, levendige en amusante advertenties te lanceren, maken we mensen warm voor fietsen en de infomomenten.

Voor de infomomenten werden Facebook evenementen gemaakt om de infosessies te concretiseren voor de Facebook-community. De impact op social mocht er zijn. Gemiddeld haalde social meer dan 40 inschrijvingen per maand.

Conversie-optimalisatie en e-mail automation

  • Op de website werden de infomomenten extra in de kijker gezet. Inschrijven op een e-bike infosessie werd de primaire call-to-action.
  • De lokale aanwezigheid met de zes winkels werd niet vergeten. Gebruikers vinden makkelijk de belangrijkste gegevens van de filialen. Een fiets is immers een product dat vele mensen willen voelen/testen in een fysieke winkel.
  • Webpagina’s die organisch veel potentieel toonden werden geoptimaliseerd om er harde conversies uit te puren.
  • Voor de online inschrijvingen werd een handig opvolgsysteem uitgewerkt waarbij de beschikbare plaatsen automatisch up-to-date wordt gehouden. Fietsen Mintjens heeft in een handig dashboard continu zicht op het aantal inschrijvingen.
  • Om de doorstroom van lead tot klant te faciliteren werden automatische en gepersonaliseerde opvolgmails gekoppeld aan de inschrijvingen.

E-bike infoavonden inschrijvingen grafiek

“Als we de komende jaren omzetgroei willen realiseren, dan zullen wij nog lang met The Online Nut Company in business zijn.”

 

Benny Mintjens
Zaakvoerder

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat ons eens afspreken. Samen komen we er vast uit.

Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉