Droomcomfort

Meer info
1

De uitdaging

Droomcomfort is een beddenspeciaalzaak in Bouwel, die van oudsher gekend was om haar ruime aanbod en persoonlijk advies.

Door de groeiende concurrentie in de regio, besefte de eigenaar dat hij zich beter moest positioneren in de markt. Te weinig klanten wisten dat Droomcomfort zich specialiseert in helende slaap en slaapoplossingen op maat ontwikkelt, onder het merk Ergo Top.  

Het aanbod concentreert zich rond 3 slaapoplossingen: waterbedden, boxsprings en lattenbodems met matras. Maar het onderscheid in de verschillende slaapoplossingen was voor de bezoeker onvoldoende duidelijk.  

Buiten de winkel bracht de toenmalige communicatiestrategie te weinig resultaat. 

Om zich sterker te profileren in de regio, nam de zaakvoerder contact op met TONC. 

2

Onze aanpak

TONC stelde een strategische analyse voor, waarbij we op zoek gingen naar wat Droomcomfort uniek maakt t.o.v. haar concurrenten. Die analyse bestond uit diepgaande gesprekken met de eigenaar en medewerkers, een koopoefening, klantbevraging en winkelanalyse.  

Ook maakten we een vlekkenplan op voor de winkel, waarbij we de verschillende winkelzones bekeken alsook de toenmalige productpresentatie. 

Tenslotte bekeken we de belangrijkste doelstellingen, het productassortiment en de budgetten die onze klant aan communicatie besteedde. Daarbij namen we ook het communicatieplan onder de loep.  

Op basis van deze analyse stelde TONC een team samen met een retail adviseur, een communicatiespecialist en een digitaal marketeer.  

3

Het resultaat

Het werd al snel duidelijk dat Droomcomfort zich kon onderscheiden door te focussen op helend slaapadvies en slaapoplossingen op maat.   

We besloten hun expertise tastbaarder te maken in hun communicatie. In samenwerking met een orthopedisch chirurg werd een e-book uitgewerkt en werden infoavonden georganiseerd voor de klanten. Ook hun verhaal en aanpak brachten we visueel tot leven in de showroom.

Om het onderscheid tussen de productgroepen te verduidelijken voor de consument kozen we voor een gestructureerde communicatie in de showroom en op sociale media. Daarbij wordt met kleuren gewerkt op verschillende communicatieniveaus.

We bouwden de showroom om tot een belevingscenter, waarbij we de verschillende productgroepen afbakenden d.m.v. nieuwe structuren en infoborden. Het logo op de gevel kreeg een facelift zodat de visibiliteit zowel overdag als ’s nachts verbeterd is.

Tenslotte kozen we in de communicatiemix voor meer ‘online’ communicatie, met focus op sociale media en een vernieuwde website. Door informatie rond de productgroepen en hun expertise op digitale kanalen te plaatsen, kan de klant deze makkelijker up-to-date houden, de respons meteen meten en (zo nodig) bijsturen. 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat ons eens afspreken. Samen komen we er vast uit.

Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉