Installatiebedrijf van den Berg

Meer info
1

De uitdaging

Installatiebedrijf van den Berg uit Hoogstraten is gespecialiseerd in badkamerrenovaties en technische installaties. Ze hebben een mooie showroom waarin ze hun badkamerconcepten presenteren.

Initieel bestond de kernactiviteit van het bedrijf uit het plaatsen van verwarmingsoplossingen. Later kwamen daar badkamerrenovaties en technische installaties bij, waaronder de installatie van zonnepanelen.  

Door die organische groei was installatiebedrijf van den Berg op zoek naar een manier om beide activiteiten beter en meer sexy over te brengen naar de buitenwereld.  

Men wilde het samengaan van de bedrijfsactiviteiten duidelijker maken in de verschillende communicatiedragers buiten en binnen de showroom, zodat het voor de consument op een aantrekkelijke manier duidelijk werd waar het bedrijf voor stond. 

Tenslotte wilde het management het personeel meer betrekken bij deze nieuwe aanpak, zodat voor iedereen duidelijk was welke richting het installatiebedrijf zou uitgaan.

2

Onze aanpak

In een strategische oefening met de zaakvoerders en een deel van het personeel, gingen we op zoek naar wat van den Bergh onderscheidt van haar concurrenten. Ook zochten we naar een oplossing om beide activiteiten (badkamers en technische installaties) vlotter te presenteren naar de buitenwereld. 
 
Daarna volgde een analyse van de showroom en de website, waarbij we op zoek gingen naar oplossingen om het aanbod en de diensten duidelijker te communiceren. 
 
Tenslotte deden we een onderzoek naar de concurrenten in de buurt en bevroegen we klanten en prospecten. 

3

Het resultaat

De unieke positionering vertaalde zich in een nieuwe baseline ‘Zorgeloos Comfort’, waarbij van den Berg zowel het esthetische (een mooie badkamer) koppelde aan een feilloze werking van de technische installaties erachter.

Een nieuwe huisstijl met logo vormde de basis voor een gestructureerde communicatie. Deze aanpak heeft als doel om meerlagig te communiceren rond de 2 activiteiten en ook om het onderscheid in productaanbod duidelijk te maken. De huisstijl straalt zowel comfort uit als gezelligheid.

We vernieuwden de website, waarbij beide disciplines duidelijk geïntegreerd werden in het geheel.   

In een volgende fase pakken we ook de andere communicatiedragers aan, zoals de visibiliteit van het gebouw en de communicatiedragers waarmee de klant in contact komt. 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat ons eens afspreken. Samen komen we er vast uit.

Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉