VNZ

Doel: Verdubbeling kandidaat-leden.

Meer info

Bekijk hier hoe het VNZ de samenwerking met The Online Nut Company ervaart.

 
.tonc-video-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; margin: 30px 0;} .tonc-video-container iframe, .tonc-video-container object, .tonc-video-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

VNZ logo

Wie of wat is het VNZ?

Het VNZ, voluit: Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, is al jaren het snelst groeiende ziekenfonds van het land. Het VNZ heeft een unieke familiale en eigentijdse aanpak. Bovendien neemt het een unieke plaats in het landschap van ziekenfondsen in, namelijk Vlaams én neutraal. Het VNZ, ondertussen reeds acht jaar trouwe klant, stelde het doel het aantal kandidaat-leden te verdubbelen dankzij een goed uitgedachte online marketingstrategie.

1

De opdracht

Doel van de campagne was het verdubbelen van het aantal kandidaat-leden per jaar.

VNZ vroeg ons hiervoor een allesomvattende strategie te maken met concrete tactieken en budgetten.

Het jaarplan moest de nadruk leggen op lidaanvragen, het VNZ wou zijn marktpositie behouden en zijn groei doorzetten.

2

Onze aanpak

Allereerst legden we de basiselementen van onze strategie vast. Alle kanalen en de werkwijzen werden naadloos geënt op deze basis.

Aan de hand van een grondig marktonderzoek ontdekten we kansen om te groeien en interne cijfers vertelden ons welke zaken we verder konden exploiteren.

Alle budgetten met daarbij horende groeiprognoses werden netjes verpakt en uitgerold in een stevig onderbouwd communicatieplan, alias Datagedreven Groeiplan.

3

De impact

De impact van het Datagedreven Groeiplan was onmiddellijk voelbaar. Met in de eerste maand een stijging van meer dan 70% in lidaanvragen leek de mayonaise alvast goed te pakken. Daarbovenop was er een gigantische boost in het aantal infopakket aanvragen.

Bewijs dat onze communicatie bij de juiste doelgroepen belandde en relevant bevonden werd. De veelbelovende tendens werd de maanden erna doorgezet. VNZ zette zelfs extra mankracht in om het hoge aantal aanvragen te kunnen verwerken. Het VNZ merkt per maand 25% meer groei dankzij het Datagedreven Groeiplan.

Meer over het project

De belangrijkste ingrediënten

Een clevere aanpak op Google

Een slimme aanpak op Google, via zowel betaald als organisch verkeer, was een eerste belangrijk ingrediënt van het plan.

Gerichte SEA-campagnes (adverteren op zoekmachines) gesteund door overtuigende campagnes op Google Display zorgden voor extra verkeer én geïnteresseerde mensen. Een dagelijkse opvolging en frequente rapportering maakten van deze campagnes een succes.

Per kwartaal volgt bovendien een uitgebreid Google Analytics rapport. Een uitvoerige bespreking met de klant biedt ons extra inzichten en mogelijkheden om nog relevanter te werk te gaan.

Google Ads illustratie

VNZ social advertising

Overtuigen op Social Media met het infopakket

In de zogenaamde overwegingsfase, waarin de klant de markt onderzoekt en alternatieven analyseert, zijn we met het VNZ vooral actief op sociale media. Via Facebook en Instagram zorgden we voor een gigantische toename in het aantal infopakket aanvragen.

Het infopakket bleek een erg waardevol instrument voor potentiële leden, als eerste stap richting het ultieme doel: lid worden van het VNZ. Om dit ultieme doel na te jagen worden aanvragers van het infopakket via remarketing overtuigd van de troeven van het VNZ. Uiteraard zonder hierin te overdrijven en de gebruiker te storen.

Een website die het doel ondersteunt

Bij opmaak van het Groeiplan werd de website met behulp van Google Analytics onder de loep genomen. De website vormt namelijk het centrale punt van je communicatie. Vanuit om het even welke communicatie worden mensen naar vnz.be geleid, mensen online snel wegwijs maken en waarde bieden is daarom cruciaal.

Door enkele doeltreffende aanpassingen van de website werd het conversieratio (het succespercentage) met maar liefst 208% verbeterd. Het VNZ heeft als onderneming een doel voor ogen, wij zorgen er mee voor dat deze doelstelling wordt gesteund door de website.

Dankzij een nauwgezette opvolging van de websiteprestaties geven we VNZ op frequente basis ideeën om de website verder te optimaliseren. Uiteraard gebeurt dit alles in samenspraak met de VNZ zelf.

+208% conversieratio stijging VNZ website

“Het stijgend aantal aanvragen voor huisbezoeken en lidmaatschappen heeft ertoe geleid dat we extra mankracht hebben moeten toevoegen aan onze dienst marketing.”

 

Jürgen Constandt
Algemeen Directeur

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat ons eens afspreken. Samen komen we er vast uit.

Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉