Kom meer te weten over rimpelloze shopervaringen. Wil je weten hoe je consumenten hooked maakt aan je merk dan is dit the place to be!
“Als retailer moet ik blind kunnen vertrouwen op mijn boekhouder. Cijfertjes en formules, dat is niks voor mij.” Herken jij jezelf in deze uitspraken? Dan ben je zeker niet de enige. Toch is het cruciaal om als retailer enig inzicht te hebben in je cijfers.
De sleutel tot succes in retail is connecteren met je klanten. Hoe doe je dat op een oprechte manier? Hoe krijg je grip op iets abstracts zoals ‘connectie maken’? En welke concrete tips kunnen je helpen om meer succes te boeken bij je verkoop?
Mensen uit hun kot krijgen is dezer dagen de uitdaging… En toch kan het! Ik geef je 3 taken, niet meer dan dat. Wanneer je deze ter harte neemt, zal het je geen windeieren leggen. Durf en creativiteit zijn hierbij een mooie plus maar zelfs met ’the basics’ maak je al een verschil voor je klanten.
Ben je vol goede moed begonnen met social media advertising, maar krijg je niet de resultaten waarop je gehoopt had? We overlopen vijf grote oorzaken van teleurstellende advertentieresultaten en delen de beste oplossingen om het probleem aan te pakken!
Enkele weken geleden deden we een bevraging rond online marketing bij een dertigtal ondernemingen met fysieke winkel of toonzaal. Daaruit bleek dat heel wat bedrijven tijdens de Coronacrisis naar (extra) digitale marketingactiviteiten grepen om hun inkomsten op peil te houden. Voor tal van ondernemingen brengen die activiteiten helaas niet de gewenste resultaten. Het doordringen tot de doelgroep blijkt een lastige klus. Online marketing suckt, althans in de perceptie van menig ondernemer. Waarom dat zo is, vinden we in een combinatie van verschillende factoren.
Social media speelt een belangrijke rol in het aantrekken van potentiële klanten naar je winkel of showroom. Facebook en Instagram zijn dé ideale platformen om mensen te prikkelen en in contact te brengen met je winkel en producten. Vergelijk social media met een online etalage: door jezelf op de juiste manier te presenteren, wek je nieuwsgierigheid op bij de mensen om een kijkje te komen nemen in je winkel. Je zorgt er dus maar beter voor dat je te zien bent op de feed van je doelpubliek!