Hoe beleven klanten je showroom, winkel of toonzaal, vanaf de website tot en met het afrekenen aan de kassa?
Showrooms, winkels en toonzalen die stapsgewijs bouwen aan een rimpelloze shopervaring varen niet blind in het donker, maar hebben een scherp beeld van hoe deze rimpelloze shopervaring er moet uitzien.
Verkooppunt:
- Straalt je showroom-, winkel- of toonzaalconcept geloofwaardigheid en authenticiteit uit?
- Hoe voelen klanten je zaak aan en hoe verlopen de intuïtieve looplijnen?
- Staan je belangrijkste producten op de beste plaatsen?
- Wat is de verhouding tussen atmosfeer, omgeving en aanbod?
- Worden klantnieuwsgierigheid, klantbetrokenheid en interactie voldoende gestimuleerd?
Online:
- Hoe makkelijk ben je online terug te vinden?
- Staat je Google Mijn bedrijf-listing op punt?
- Hoe relevant is de informatie op je website?
- Hoe wordt er omgesprongen met reviews?
Verkoopmedewerkers:
- Hoe presteren je verkoopmedewerkers ?
- Zijn ze voldoende vriendelijk?
- luisteren ze echt?
- Stellen ze mij als klant centraal?
- Beschikken ze over voldoende productkennis?