Doelgroepenanalyse

Wie zijn je huidige en ideale klanten?

Bij een doelgroepenanalyse zetten we de spotlights volledig op je klanten. Al te veel bedrijven onderhouden wel een persoonlijke en betrokken band met hun bestaande cliënteel, maar hebben totaal geen idee wie hun potentiële klanten zijn. Laat staan dat ze weten wie hun ideale klanten zijn.

Je klanten in drie dimensies

Een zaakvoerder die goed weet waarvoor zijn bedrijf staat, wat de sterktes zijn én welke toekomstrichting hij uit wilt, heeft veel baat bij een aanvullende doelgroepenanalyse.

We analyseren en brengen gedetailleerd in kaart wie je huidige én wie je ideale klanten zijn. Dit analyseren we volgens drie dimensies:

Ik ken mijn klanten! Wat nu?

Na de doelgroepenanalyse ben je klaar voor een content marketing plan. In dit plan vertalen we de kennis over je huidige en ideale klanten, naar een concreet plan om je doelgroepen via de juiste kanalen, op de juiste momenten en met de juiste boodschappen te bereiken.
Ontdek hier alles over een content marketing plan.

Interesse in een doelgroepenanalyse? Contacteer ons.