Rotsvast geloof in toekomst van fysieke winkels, showrooms en toonzalen

The Online Nut Company gelooft rotsvast in een schitterende toekomst voor fysieke winkels, showrooms en toonzalen. Sterker nog, het bedrijf richt zich voortaan op deze doelgroep en wil er een erezaak van maken om zoveel mogelijk winkels, showrooms en toonzalen succesvol te laten zijn, vandaag en in de toekomst. Door de strategische herpositionering van allround digitaal naar allround fygitaal agentschap verandert de bedrijfsnaam naar TONC. Het nieuwe verhaal van TONC omvat de volledige communicatieaanpak, inclusief concept design en ontwikkeling, visual merchandising en verkoopopleidingen. “Wij streven naar rimpelloze shopervaringen voor de klant van onze klant”, vertellen Charlotte Cools en Gert Vennekens – bestuurders van TONC. “Dat vormt voor winkels, showrooms en toonzalen de sleutel tot succes. Het fysieke kan nooit zonder het digitale, én omgekeerd.”

Het einde van de fysieke winkel werd reeds meerdere malen voorspeld. Internationale online shops en veranderende consumentenvoorkeuren zouden hiervoor zorgen.

Meer dan ooit toekomst

Volgens TONC geldt het absolute tegendeel. Gert Vennekens: “Fysieke winkels, showrooms en toonzalen hebben meer dan ooit een toekomst. Tijdens corona hebben we met z’n allen enorm uitgekeken naar de heropening. Het is toen ook duidelijk gebleken dat winkels, showrooms en toonzalen onderdeel vormen van ons sociale weefsel. Wij bij TONC zien het toenemend gewicht van factoren als service, nabijheid en duurzaamheid.” Charlotte Cools vult aan: “Vandaag is alles media. De klantervaring start niet pas in het verkooppunt, maar reeds lang daarvoor wanneer mensen zich online aan het oriënteren zijn. Winkels, showrooms en toonzalen gaan het wel anders moeten aanpakken dan vroeger als ze blijvend succes willen boeken. Terwijl in het verleden een gedrukte advertentie en opvallende prijskortingen volstonden voor een succesvolle verkoop, moet je nu alles tactisch en strategisch bekijken vanuit een ‘fygitale’ blik. Het volledige plaatje moet dan ook kloppen: van je on-en offline communicatie tot de performantie van je verkoopmedewerkers en je instore communicatie. Vaak wordt er geïnvesteerd in architecturale pareltjes van gebouwen, maar is er veel te weinig of zelfs niet nagedacht over een commercieel doordachte structuur voor de zaak.”

Rimpelloze shopervaringen

Bob Douliez – die zijn sporen verdiende als CEO van Casa en Oh’Green en jarenlang Sales Manager was van Ikea België – versterkt de bedrijfsrangen van TONC. Bob Douliez: “Een mooie website of webshop garandeert niet langer extra bezoekers of online succes. Het is het totaalplaatje van fysieke beleving, gemak, structuur en een coherent, helder verhaal over alle media dat leidt tot een rimpelloze shopervaring voor je bezoekers. Bij een slechte aanpak botsen je bezoekers en klanten op meerdere drempels waardoor ze genadeloos afhaken. Tijdig anticiperen met een blik vol vertrouwen op de toekomst, luidt dan ook onze boodschap. Dan wacht je zonder twijfel een gouden toekomst.”

Uniek totaalaanbod

Waarom deze ommezwaai richting TONC? Charlotte Cools: “Als online marketingbureau met een bestaansgeschiedenis van meer dan elf jaar tellen we al talrijke winkels, showrooms en toonzalen onder onze klanten. We voelen iedere dag opnieuw dat we voor hen een enorme meerwaarde betekenen, maar ook dat ze nog méér nodig hebben dan ons huidig aanbod. Daarom trokken we met Bob Douliez een absolute en ervaren retail expert aan. Ons huidig team versterken we bovendien met retail designers en experten.
We behouden onze dienstverlening op vlak van online en offline communicatie én voegen hieraan concept design, instore communicatie, visual merchandising en verkooptrainingen toe. Pas dankzij de volledige afstemming van de communicatie in de meest brede zin van het woord, komt je verhaal krachtig en eenduidig tot uiting.

Bij een nieuwe bedrijfsnaam hoort uiteraard een gloednieuwe website. Ontdek het nieuwe verhaal van TONC op www.tonc.be.

E-BOOK

Het Masterplan voor meer volk in je showroom

Digitale en minder digitale marketing tips voor meer bezoekers

Artikel genoteerd door:

Charlotte Cools

Bestuurder en oprichter
Volg Charlotte op