GRATIS E-BOOK

Het Masterplan voor meer volk in je fysieke winkel

Digitale en minder digitale marketing tips voor de moderne retailer

76% van de mensen die een lokale opzoeking deden op hun smartphone, bezoeken een gerelateerde winkel binnen de week. Je spendeert dus best wat tijd in het online vindbaar maken van jouw winkel. Ons e-book geeft je als retailer tal van concrete tips en tactics om meer mensen naar je fysieke winkel te krijgen.

 

Wat je zal leren…

Hoe je websitebezoekers omzet in winkelbezoekers

Hoe je de populariteit van je merk meet via Google Analytics

Hoe je SEO of zoekmachine optimalisatie inzet voor een betere lokale vindbaarheid

Wat Sociale Media voor jouw fysieke winkel kan betekenen

Welke mogelijkheden er voor jou zijn binnen Google Ads (Adwords)

Dat offline inspanningen een enorme boost kunnen geven aan het geheel

E-book: Het Masterplan voor meer volk in je fysieke winkel

Download dit e-book

Extra copy over ebook

Extra subtitel over ebook

Denk user centric

Een website is zo’n product dat we waarde willen geven voor de gebruiker. Hier richten we ons op het creëren van een heldere user interface of UI. UI is onderdeel van UX. Duidelijke user interfaces (vb. websites) produceer je door user centric te denken. Hoe kan ik deze zonder nadenken snel wegwijs maken?

Don’t make the user think

Regel 1 in UX design is “Don’t make the user think”. Mensen willen slechts een beperkt gedeelte van hun breins werkgeheugen gebruiken voor het interpreteren van jouw website. Zorg er voor dat deze helder is op zich en intuïtief is in gebruik. Een dronken persoon moet bij wijze van spreken je website probleemloos kunnen hanteren.

Juiste woordgebruik

Focus op duidelijkheid. Gebruik de woorden die jouw gebruiker hanteert in plaats van fancy benamingen die het navigeren bemoeilijken. Zorg ervoor dat mensen zich in je website herkennen.

Heldere structuur

Werk een logische websitestructuur uit die steek houdt voor je gebruiker en Google. Geef tevens aan waar een gebruiker zich in de hiërarchie van de website bevindt.

Consistentie

Wees consistent in stijl en gebruikselementen (hoofdingen, kleuren, processen, iconen,…). Hanteer bijvoorbeeld eenzelfde kleur voor klikbare elementen zodat mensen weten waar interactie mogelijk is