GRATIS E-BOOK

Het Masterplan voor meer volk in je showroom

Digitale en minder digitale marketing tips voor meer bezoekers

76% van de mensen die een lokale opzoeking deden op hun smartphone, bezoeken een gerelateerde zaak binnen de week. Je spendeert dus best wat tijd in het online vindbaar maken van jouw toonzaal, winkel of showroom. Ons e-book geeft je als retailer tal van concrete tips en tactics om meer mensen naar je toonzaal of winkel te krijgen.

 

Wat je zal leren…

Hoe je websitebezoekers omzet in showroombezoekers

Hoe je de populariteit van je merk meet via Google Analytics

Hoe je SEO of zoekmachine optimalisatie inzet voor een betere lokale vindbaarheid

Wat Sociale Media voor jouw winkel of showroom kan betekenen

Welke mogelijkheden er voor jou zijn binnen Google Ads (Adwords)

Dat offline inspanningen een enorme boost kunnen geven aan het geheel

E-book: Het Masterplan voor meer volk in je winkel showroom of toonzaal

Download dit e-book

E-book inhoud

Hoe je on- en offline marketing inzet voor meer bezoekers

Inhoudstafel Masterplan meer bezoekers showroom

In het huidige landschap is het geen evidentie om als bedrijf met een fysieke winkel of showroom te blijven opboksen tegen de grote spelers op de markt. De megalomane opmars van ecommerce heeft menig lokale handelaar pijn gedaan. En ook COVID gaf tal van uitdagingen om je fysieke filiaal veilig en toegankelijk te houden.

Talloze mogelijkheden in marketing

Dat hoeft gelukkig niet te betekenen dat fysieke winkels en showrooms ten dode zijn opgeschreven. Dat er een zeker risico en durf nodig is om stand te houden en te groeien, staat buiten discussie. Er zijn echter talloze mogelijkheden binnen on- en offline marketing om jouw bedrijf zichtbaar, vindbaar én aantrekkelijk te maken.

Communiceer op het juiste moment

Iemand een depannagedienst aanbieden wanneer die persoons auto geen mankementen vertoont, is vrij idioot. Je wil je klant bereiken op het moment dat het relevant is, wanneer je effectief nuttig bent, wanneer je effectief in panne staat. Met dit voorbeeld willen we aangeven dat je slim en gericht moet communiceren. Dat bespaart je centen én maakt je communicatie gewoon effectiever.

Uitgebreide targetingmogelijkheden

Laat de vele targetingmogelijkheden nu net één van de voornaamste troeven zijn van online marketing. Leeftijd, geslacht, interesse, zoek- en surfgedrag, levensfase, … het zijn allemaal parameters waarmee je jouw doelgroep kan pinpointen en vervolgens bereiken met de juiste content.

Hoe krijg ik mijn winkel vol?

In dit e-book geven we je concrete actiepunten en adviezen waarmee je meer traffic genereert naar jouw winkel, showroom of toonzaal. We behandelen hoe je klanten naar je winkel of showroom kan lokken aan de hand van je website, SEO of zoekmachineoptimalisatie, online adverteren via Google Ads en sociale media, e-mail en offline marketing.

Inderdaad, ook offline marketing komt aan bod. Wat zijn voorbeelden van leuke acties om mensen naar je winkel of showroom te lokken? Op die vraag geven we een aantal ideeën en geven tips in hoe je verbeterpunten aanbrengt aan je winkel of showroom.

winkel showroom vol krijgen