Haast elke zoektocht op internet start in Google. Je investeert dus best tijd in het beter vindbaar maken van je website in zoekmachines of kortweg SEO.
Wij kunnen daarbij helpen.
De beste SEO-resultaten haal je door inzet op lange termijn en te focussen op relevantie naar je eindgebruiker.
Alles start met een eerste audit. We bestuderen jouw website alsof we Google zelf zijn. Wat is al goed en moeten we versterken? Waar kunnen we nog terrein winnen en moeten we bijsturen? Dat brengen we in kaart in een grondig advies– en stappenplan. En dat advies zetten we graag in praktijk om. Die praktijk bestaat uit onder andere:
Contentmarketingplan
Contentcreatie
On-page optimalisatie
Technische SEO
Off-page optimalisatie (linkbuilding)
Lokale SEO
Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉
Psst, wij geven ook opleidingen. Zelf meer leren over SEO? Vraag naar onze opleidingen
SEO (Search Engine Optimalisatie) of zoekmachine optimalisatie heeft als doel je website beter vindbaar te maken in organische zoekmachines als Google en Bing. Als jij bijvoorbeeld een fietsenwinkel hebt, wil je dat jouw website naar boven komt als mensen zoeken op termen als ‘fietsenwinkel’, ‘mountainbike kopen’, ‘waar fiets kopen’, en dergelijke.
Dat verkeer is volledig gratis maar SEO vraagt tijd en toewijding. Er komen heel wat aspecten kijken bij een effectieve SEO-strategie. Wij wijden ons met alle plezier aan jouw vindbaarheid.
Google blijft een robot en die robot heeft de juiste woorden nodig om te weten waarover jouw website gaat. Het gebruiken van woorden die jouw doelgroep gebruikt is een basisvereiste. We verwerken deze woorden in titels, URL’s en metadata zonder hierin te overdrijven.
Alles draait om waarde en relevantie. We schrijven geen kunstmatige teksten zuiver bedoeld voor een zoekrobot. Nee, we creëren nuttige content waarin jouw gebruikers geïnteresseerd zijn.
Je website makkelijk doorzoekbaar maken voor Google doen we door een logische en duidelijke structuur en hiërarchie op te bouwen. Hoe beter Google jouw website begrijpt, hoe beter hij jouw website aan de gebruiker kan voorschotelen.
Ja, een website maken die zonder nadenken gebruikt kan worden, is ook voor SEO van belang. Reken maar dat Google het engagement van bezoekers gebruikt als waardemeter. Een website moet helder zijn, zowel op desktop als op mobile. En liefst ook met een snelle laadtijd.
We verzamelen links van relevante websites uit jouw branche. Elke link richting jouw website telt als een stem. Hoe meer stemmen, hoe belangrijker jouw website. Je content moet bijgevolg linkwaardig zijn. Linkautoriteit is nog steeds een van de meest doorslaggevende ranking-factoren.
DATAGEDREVEN GROEIPLAN
Het geheel is groter dan de som van de delen. Ook bij marketing.
Alle kanalen op een juiste manier inzetten in een samenhangende strategie, zo behaal je resultaten.
Praktisch uitgelegd aan de hand van de customer journey