E-BOOK

Hoe meer bezoekers naar je webshop trekken?

Praktisch uitgelegd aan de hand van de customer journey

Geen bezoekers in je fysieke winkel betekent geen inkomsten. Dat is bij een webshop precies hetzelfde. Hoe zorg je voor bezoekers op je webshop? Op die vraag geven we in dit e-book een uitgebreid antwoord. Krijg praktische ideeën en denkconcepten om op lange termijn te winnen met je webshop. Uitgelegd aan de hand van een tuincentrum als praktijkvoorbeeld.

 

Wat je zal leren…

Hoe je mensen in jouw doelgroep omzet in winkelbezoekers

Welke content je brengt in de verschillende fases van de customer journey

Hoe en waar je jouw content deelt

Waarom je fysieke winkel een sterk wapen is

E-BOOK - Hoe meer bezoekers naar je webshop trekken?

Download dit e-book

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Extra copy over ebook

Extra subtitel over ebook

Denk user centric

Een website is zo’n product dat we waarde willen geven voor de gebruiker. Hier richten we ons op het creëren van een heldere user interface of UI. UI is onderdeel van UX. Duidelijke user interfaces (vb. websites) produceer je door user centric te denken. Hoe kan ik deze zonder nadenken snel wegwijs maken?

Don’t make the user think

Regel 1 in UX design is “Don’t make the user think”. Mensen willen slechts een beperkt gedeelte van hun breins werkgeheugen gebruiken voor het interpreteren van jouw website. Zorg er voor dat deze helder is op zich en intuïtief is in gebruik. Een dronken persoon moet bij wijze van spreken je website probleemloos kunnen hanteren.

Juiste woordgebruik

Focus op duidelijkheid. Gebruik de woorden die jouw gebruiker hanteert in plaats van fancy benamingen die het navigeren bemoeilijken. Zorg ervoor dat mensen zich in je website herkennen.

Heldere structuur

Werk een logische websitestructuur uit die steek houdt voor je gebruiker en Google. Geef tevens aan waar een gebruiker zich in de hiërarchie van de website bevindt.

Consistentie

Wees consistent in stijl en gebruikselementen (hoofdingen, kleuren, processen, iconen,…). Hanteer bijvoorbeeld eenzelfde kleur voor klikbare elementen zodat mensen weten waar interactie mogelijk is