Identiteitsscan

In een identiteitsscan leggen we de kern van het bedrijf bloot. Deze vertalen we naar een duidelijke visie. Het startpunt van een effectieve strategie.

Meer info

 

Identiteitsscan

Wat is een identiteitsscan?

Het uitklaren van de
bestaansreden en
waarden van een
onderneming.

In een identiteitsscan onderzoeken we waar jouw onderneming voor staat en waar deze naartoe wil. Het uitwerken van een duidelijke positionering en deze zowel intern als extern communiceren is cruciaal voor de groei van elke onderneming.

“Start met het waarom,” zei Simon Sinek. En inderdaad, dat is het vertrekpunt van een effectieve strategie. Waarom heb je jouw bedrijf opgericht? Hoe wil je het leven van je klanten beter maken? Wat onderscheidt jouw van de concurrentie? Vragen waar wij samen met jou een antwoord op formuleren.

Elementen van een identiteitsscan

De bouwstenen van een effectieve strategie

Meeting vergadering the online nut company

Uitwerken van een duidelijke visie

Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft nood aan een visie, een bestaansreden en toekomstbeeld. Vooral bij groeiende bedrijven is het essentieel dat dat toekomstbeeld helder is uitgewerkt. Die bestaansreden met bijhorende waarden moet bij iedereen intern gekend zijn. Pas dan krijg je een merk of onderneming die uitademt wat jij voor ogen hebt.

Hoe onderscheid je jezelf van
de concurrentie?

Ontdek in welke aspecten jouw bedrijf sterk of zwak is. Waarom kiezen klanten voor jou en niet voor je concurrent? Vaak denkt men alle troeven en gebreken te kennen. Maar stroken die elementen met hoe jouw klanten je merk percipiëren?  

Waar zit het meeste rendement?

We brengen in kaart welke van jouw producten of diensten het meeste attractief zijn en waar jij als onderneming het meeste rendement haalt. Op basis hiervan kunnen marketingbudgetten gericht ingedeeld worden. Verder analyseren we het slaagpercentage voor het omzetten van een lead naar een klant en de gewenste kost per lead.

Doelgroepen bepalen

We brengen in beeld bij welke doelgroepen je het meeste tractie hebt. In de scan gaan we na op welke profielen jullie bedrijf haar marketingpijlen wil richten.

Doelen opstellen

Eens dat toekomstbeeld in ieders vizier zit, starten we met het opstellen van realistische en ambitieuze doelstellingen op korte en lange termijn. Het toewerken naar concrete doelen versterkt de ondernemingsgeest en zorgt er simpelweg voor dat je zicht hebt op hoe goed of slecht je onderneming het er vanaf brengt.

Uitwerken van een duidelijke visie

Hoe wij kunnen helpen

Hard maken van waar je naartoe wil

In een Identiteitsscan houden we jouw bedrijf een spiegel voor. We formuleren samen met jou antwoorden op de belangrijkste ondernemersvragen.

Voor een zo correct mogelijk beeld aanhoren we graag verschillende mensen binnen de firma. Diverse insteken zorgen voor de meest complete oplossingen. En ook klanten moeten een stem krijgen.

Alles wordt samengevat in een document met missie, visie, waarden, doelgroepen en doelstellingen. Die vormen het vertrekpunt van een effectieve marketingstrategie.

Profiteer van de KMO-portefeuille

The Online Nut Company is erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille, waardoor je onder bepaalde voorwaarden tot maar liefst 40% krijgt terugbetaald van je investering.

Look here

Uitwerking van een geïntegreerde strategie als vervolg 

DATAGEDREVEN GROEIPLAN

Met de Identiteitsscan gaan we aan de slag voor de uitwerking van jouw groeistrategie.
Door alle kanalen op een juiste manier in te zetten in een samenhangende strategie, behalen we de beste resultaten. 

Waarom een identiteitsscan?

Dé start van een doeltreffende groeistrategie

Maakt jouw visie helder

Spot opportuniteiten en bedreigingen

Vind je ideale doelgroepen

Formuleer concrete doelstellingen

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat ons eens afspreken. Samen komen we er vast uit.

Nee, wij bijten niet. Enkel in onze projecten 😉

GRATIS EVENT

Birte doet een boekje open over Visual Facilitation: ‘De impact van beelden’

Donderdag 26 september 19u

Ontdek hoe beelden je verkoopsverhaal, bedrijfsgeschiedenis, missie/visie/waarden, meetings, opleidingen, … beklijvend, memorabel en interactief maken.