GRATIS CHECKLIST

In 15 stappen naar het perfecte social media bericht

Een handige afchecklijst met de belangrijkste voorwaarden en optimalisatiepunten voor een geslaagd social media bericht

 

Waarom is de social media checklist nuttig voor jou?

Optimaliseer je social media berichten voor maximaal succes

Dubbelcheck of je social media berichten aan alle vereisten voldoen

Vermijd veelgemaakte fouten

Verhoog je interactie

Handige houvast

Voor Facebook, Instagram en LinkedIn

Printbaar formaat

Volledig gratis

Social media checklist

Download de checklist

Extra copy over ebook

Extra subtitel over ebook

Denk user centric

Een website is zo’n product dat we waarde willen geven voor de gebruiker. Hier richten we ons op het creëren van een heldere user interface of UI. UI is onderdeel van UX. Duidelijke user interfaces (vb. websites) produceer je door user centric te denken. Hoe kan ik deze zonder nadenken snel wegwijs maken?

Don’t make the user think

Regel 1 in UX design is “Don’t make the user think”. Mensen willen slechts een beperkt gedeelte van hun breins werkgeheugen gebruiken voor het interpreteren van jouw website. Zorg er voor dat deze helder is op zich en intuïtief is in gebruik. Een dronken persoon moet bij wijze van spreken je website probleemloos kunnen hanteren.

Juiste woordgebruik

Focus op duidelijkheid. Gebruik de woorden die jouw gebruiker hanteert in plaats van fancy benamingen die het navigeren bemoeilijken. Zorg ervoor dat mensen zich in je website herkennen.

Heldere structuur

Werk een logische websitestructuur uit die steek houdt voor je gebruiker en Google. Geef tevens aan waar een gebruiker zich in de hiërarchie van de website bevindt.

Consistentie

Wees consistent in stijl en gebruikselementen (hoofdingen, kleuren, processen, iconen,…). Hanteer bijvoorbeeld eenzelfde kleur voor klikbare elementen zodat mensen weten waar interactie mogelijk is