Ontdek hier of jouw
onderneming klaar is om te groeien!

Positionering / Branding Zeer goed

Je bent goed bezig! Waarom? Omdat het duidelijk is dat je begrijpt dat het opbouwen van een merk niet zomaar in je schoot komt gevallen en dat hier veel denkwerk en energie aan vooraf gaat. Daardoor heb je ongetwijfeld al een stapje voor op jouw concurrenten wat positionering betreft. We kunnen dit enkel toejuichen en ‘Doe zo voort!’ zeggen.

Positionering / Branding Gemiddeld

Op branding en positionering scoor je eerder gemiddeld. Dat betekent dat er al een goede basis is om van te vertrekken, maar dat er nog extra initiatieven genomen moeten worden om het verhaal van jouw onderneming nog sterker te maken. Door mensen te laten weten wie jij bent als ondernemer en waar je voor staat, trek je klanten aan die bij jouw onderneming passen. Door extra in te zetten op branding, verhoog je dan weer de herkenbaarheid. En laat dat nu net altijd één van de voornaamste doelen zijn om na te streven.

Positionering / Branding Minder goed

Stroop die mouwen maar op, want er is nog wat werk aan de winkel. Door extra in te zetten op jouw bedrijfsidentiteit zal je sowieso klanten voor je winnen. Een missie, visie, waarden en een sterk logo in combinatie met een uitgewerkte huisstijl is eigenlijk een must om je als ondernemer te onderscheiden van de vele concurrenten die dezelfde doelgroep beogen. Probeer hier echt aan te werken om zo jouw business te boosten.

Cijfers / Strategie Zeer goed

Je houdt de vinger goed aan de pols en hebt een goed inzicht in de cijfers van jouw onderneming. Dat is absoluut een vereiste om goede beslissingen te kunnen nemen en een gefundeerde strategie uit te bouwen. Een strak strategisch plan is absoluut fantastisch, maar vergeet de wendbaarheid van jouw markt ook niet. Zorg dat je voeling met de markt houdt om zo in te spelen op de noden van jouw cliënteel. Ook al betekent dit dat je jouw roadmap naar de toekomst mogelijk dient aan te passen.

Cijfers / Strategie Gemiddeld

Je doet je best om inzichten te verwerven in de cijfers, maar legt je er niet vaak genoeg of niet grondig genoeg op toe. Probeer hier meer tijd voor vrij te maken. Zonder een uitgekiende en doordachte strategie is het moeilijk om een onderneming de gewenste koers te laten varen. Dat betekent evenwel niet dat er geen ruimte is voor flexibiliteit. Het is echter wel de enige manier om voeling te krijgen met hoe goed of hoe slecht jouw onderneming het doet. Misschien is het wel handig om een extern adviseur met enige regelmaat de cijfers te laten analyseren? Zo verlies je zelf geen kostbare tijd en behoud je het overzicht op de resultaten van jouw onderneming. Bovendien kan je op basis van de beoogde resultaten doelgerichte acties opzetten om de groei van jouw onderneming verder te stimuleren.

Cijfers / Strategie Minder goed

Uit je antwoorden blijkt dat je weinig tot geen inzichten hebt in de cijfers en dat is zeer jammer. Inzicht hebben in je cijfers is onontbeerlijk om een bloeiende zaak uit te bouwen. Als je niet weet welk product of dienst jou het meest opbrengt als ondernemer, dan wordt het ook onmogelijk om goede strategische beslissingen te nemen. Mogelijk zijn er zaken die absoluut niet rendabel voor je zijn, maar ben je hiervan zelfs niet op de hoogte. Ons advies zou zijn om hier sowieso met een externe partij aan de slag te gaan. Misschien zijn cijfers gewoon niet jouw ding? Dat is niks om je beschaamd over te voelen. Laat je in dit geval omringen door mensen die hiermee wel goed vertrouwd zijn. Op die manier ondervindt jouw onderneming geen hinder van jouw tijdsgebrek of tekort aan cijfermatige inzichten. Wanneer jij je kan toeleggen op die zaken waarvan je energie krijgt en waarbij je volledig in je kracht staat, zal dit je bedrijf zeker ook vooruithelpen.

Marketingactiviteiten Zeer goed

Wat marketingactiviteiten betreft, is jouw onderneming een schoolvoorbeeld. Proficiat met deze aanpak! Je beseft dat klanten zelden zelf de weg naar een organisatie/leverancier vinden en je probeert hen op verschillende manieren te magnetiseren. In combinatie met een sterk verhaal en een uitgekiende strategie ligt een succesverhaal voor het grijpen.

Marketingactiviteiten Gemiddeld

Een belangrijk voordeel dat jij hebt, is dat je beseft dat klanten niet zomaar komen binnenwaaien. Om klanten te werven, moet je wel degelijk actie ondernemen en daar ben je al stilaan mee bezig. De planning van je marketingactiviteiten kan wel nog strakker. Door inzichten te verwerven in de meest succesvolle manieren van klantenwerving voor jouw product/dienst, kan je een grote stap nemen richting succes. Combineer dat met een doordachte strategie en een glasheldere positionering en je wordt onoverwinnelijk.

Marketingactiviteiten Minder goed

Het is jammer dat er zo weinig wordt ingezet op marketing in jouw onderneming. Daardoor laat je echt gouden kansen liggen. Als je geen doelgerichte initiatieven opzet om jouw doelgroep(en) te bereiken, hoe kan je dan verwachten dat ze klant zullen worden? Heb je er zelf geen zin in of weet je niet goed hoe je hieraan moet beginnen, schakel dan een partner in die je op weg helpt en jou begeleidt naar jouw succesverhaal.

Look here

Advies op basis van jouw resultaat

Maak werk van jouw positionering

Look here

Advies op basis van jouw resultaat

Maak werk van marketingstrategie

Look here

Meer slagkracht met een geïntegreerde strategie

DATAGEDREVEN GROEIPLAN

Het geheel is groter dan de som van de delen. Ook bij marketing.
Alle kanalen op een juiste manier inzetten in een samenhangende strategie, zo behaal je resultaten.