Ontdek hier of jouw onderneming klaar is om te groeien!

Positionering / Branding Zeer goed

Je bent goed bezig! Waarom? Omdat het duidelijk is dat je begrijpt dat het opbouwen en handhaven van een merk niet zomaar in je schoot komt gevallen en dat hier veel denkwerk en energie aan te pas komt. Daardoor heb je ongetwijfeld al een stapje voor op jouw concurrenten wat positionering betreft. We kunnen dit enkel toejuichen en ‘Doe zo voort!’ zeggen.

Positionering / Branding Gemiddeld

Op branding en positionering scoor je eerder gemiddeld. Er is een goede basis aanwezig maar extra initiatieven zijn nodig om het verhaal van jouw onderneming nog sterker te maken. Door mensen te laten weten wie jij bent als ondernemer en waar je voor staat, trek je klanten aan die bij jouw onderneming passen. Door extra in te zetten op branding, verhoog je dan weer de herkenbaarheid. En laat dat nu net altijd één van de voornaamste punten zijn om te overleven.

Positionering / Branding Minder goed

Stroop die mouwen maar op, want er is nog wat werk aan de winkel. Door duidelijkheid te scheppen over jouw bedrijfsidentiteit zal je sowieso klanten voor je winnen. Een missie, visie, waarden en een sterk logo in combinatie met een uitgewerkte huisstijl is eigenlijk een must om je als ondernemer te onderscheiden van de vele concurrenten die dezelfde doelgroep beogen. Probeer hier echt aan te werken om zo jouw business te boosten.

Cijfers / Strategie Zeer goed

Je houdt de vinger goed aan de pols en hebt een goed inzicht in de cijfers van jouw onderneming. Dat is absoluut een vereiste om goede beslissingen te kunnen nemen en een gefundeerde strategie uit te bouwen. Een strak strategisch plan is absoluut fantastisch, maar vergeet de wendbaarheid van jouw markt ook niet. Zorg dat je voeling met je klant houdt om zo in te spelen op de noden van jouw cliënteel. Ook al betekent dit dat je jouw huidige roadmap naar de toekomst mogelijk dient aan te passen.

Cijfers / Strategie Gemiddeld

Je doet je best om inzichten te verwerven in de cijfers, maar legt je er niet vaak genoeg of niet grondig genoeg op toe. Probeer hier meer tijd voor vrij te maken. Zonder een uitgekiende en doordachte strategie is het moeilijk om een onderneming de gewenste koers te laten varen. Dat betekent evenwel niet dat er geen ruimte is voor flexibiliteit. Het is echter wel de enige manier om voeling te krijgen met hoe goed of hoe slecht jouw onderneming het doet. Misschien is het wel handig om een extern adviseur met enige regelmaat de cijfers te laten analyseren? Zo verlies je zelf geen kostbare tijd en behoud je het overzicht op de resultaten van jouw onderneming. Bovendien kan je op basis van de beoogde resultaten doelgerichte acties opzetten om de groei van jouw onderneming verder te stimuleren.

Cijfers / Strategie Minder goed

Uit je antwoorden blijkt dat je weinig tot geen inzichten hebt in de cijfers en dat is zeer jammer. Inzicht hebben in je cijfers is onontbeerlijk om te weten waar je als bedrijf staat. Als je niet weet welk product of dienst jou het meest opbrengt als ondernemer, wordt het onmogelijk om goede strategische beslissingen te nemen. Mogelijk zijn er zaken die absoluut niet rendabel voor je zijn, maar ben je hiervan zelfs niet op de hoogte. Als cijferwerk niet jouw ding is, is het een optie om hiervoor een externe partij in te schakelen. Zij kunnen op een objectieve wijze jouw activiteiten evalueren en je zo tot cruciale inzichten te brengen om je rendabiliteit te verbeteren. Op die manier ondervindt jouw onderneming geen hinder van jouw tijdsgebrek of tekort aan cijfermatige inzichten. Wanneer jij je kan toeleggen op die zaken waaruit je energie haalt en waarbij je volledig in je kracht staat, zal dit je bedrijf alleen maar vooruithelpen.

Marketingactiviteiten Zeer goed

Wat marketingactiviteiten betreft, is jouw onderneming een schoolvoorbeeld. Proficiat met deze aanpak! Je beseft dat klanten zelden zelf de weg naar een organisatie/leverancier vinden en je probeert hen op verschillende manieren te magnetiseren. In combinatie met een sterk verhaal en een uitgekiende strategie ligt een succesverhaal voor het grijpen, ook na woelige tijden.

Marketingactiviteiten Gemiddeld

Een belangrijk voordeel dat jij hebt, is dat je beseft dat klanten vandaag niet zomaar komen binnenwaaien. Om klanten te werven, moet je wel degelijk actie ondernemen en daar ben je al stilaan mee bezig. De planning van je marketingactiviteiten kan wel nog strakker. Door inzichten te verwerven in de meest succesvolle manieren van klantenwerving voor jouw product/dienst, zet je een grote stap richting succes. Combineer dat met een doordachte strategie en een glasheldere positionering en je wordt onoverwinnelijk.

Marketingactiviteiten Minder goed

Het is jammer dat er zo weinig wordt ingezet op marketing in jouw onderneming. Daardoor laat je echt gouden kansen liggen en maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Als je geen doelgerichte initiatieven opzet om jouw doelgroep(en) te bereiken, hoe kan je dan verwachten dat ze klant zullen worden? Heb je er zelf geen zin in of weet je niet goed hoe je hieraan moet beginnen, schakel dan een partner in die je op weg helpt en jou begeleidt in het opzetten of herstellen van jouw klanteninstroom.

Nog meer te weten komen over jouw merk?

Vraag gratis een Mini-Merkidentiteitsscan aan

Ontdek hoe solide het verhaal van jouw merk in elkaar zit en hoe je met een sterke 1ste indruk je meer klanten oplevert. In een Mini-Merkidentiteitsscan maken we een gratis analyse van de belangrijkste bouwstenen van een sterk merk.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.