Download het 1ste hoofstuk van ons rapport
Hoe is het gesteld met de customer experience in de Vlaamse keukensector? Zijn er grote verschillen in aanpak en klantenservice maar vooral: zijn er opvallende verschillen in klantenbeleving? En wat zijn die dan precies?
Onze merkstrateeg nam de proef op de som en bezocht een aantal keukenbouwers, zowel ketens als familiebedrijven. Ze deelt graag haar bevindingen in een uitgebreid rapport waarvan je hier alvast het eerste hoofdstuk kan downloaden.
Alle inzichten uit eerste hand vernemen? Schrijf je in voor onze webinar.
Een uitgebreid rapport aan de hand van heldere en objectieve parameters
Duidelijke voorbeelden van goede én slechte customer experiences
Tips & tricks om extra in te zetten op een goede klantenbeleving
Een website is zo’n product dat we waarde willen geven voor de gebruiker. Hier richten we ons op het creëren van een heldere user interface of UI. UI is onderdeel van UX. Duidelijke user interfaces (vb. websites) produceer je door user centric te denken. Hoe kan ik deze zonder nadenken snel wegwijs maken?
Regel 1 in UX design is “Don’t make the user think”. Mensen willen slechts een beperkt gedeelte van hun breins werkgeheugen gebruiken voor het interpreteren van jouw website. Zorg er voor dat deze helder is op zich en intuïtief is in gebruik. Een dronken persoon moet bij wijze van spreken je website probleemloos kunnen hanteren.
Focus op duidelijkheid. Gebruik de woorden die jouw gebruiker hanteert in plaats van fancy benamingen die het navigeren bemoeilijken. Zorg ervoor dat mensen zich in je website herkennen.
Werk een logische websitestructuur uit die steek houdt voor je gebruiker en Google. Geef tevens aan waar een gebruiker zich in de hiërarchie van de website bevindt.
Wees consistent in stijl en gebruikselementen (hoofdingen, kleuren, processen, iconen,…). Hanteer bijvoorbeeld eenzelfde kleur voor klikbare elementen zodat mensen weten waar interactie mogelijk is