MarkeTONC Academy

In de MarkeTONC Academy brengen we alles wat te maken heeft met het genereren van leads, klanten en ambassadeurs. Zaakvoerder Charlotte ontvangt experts ter zake. Zij delen hun beste tips, inspiratie en inzichten uit de boeiende marketingwereld.

 

Ook in podcastvorm:

Embassify - Rik Lagey

Visual Merchandising: de onderschatte factor die je omzet kan verhogen – interview met Michèle Van Wambeke
Door Charlotte In MarkeTONC Academy

Visual Merchandising: de onderschatte factor die je omzet kan verhogen – interview met Michèle Van Wambeke

Hoe is het gesteld met de customer experience in Vlaanderen? Met deze vraag in het achterhoofd gingen we mysteryshoppen in tal van winkels en sectoren. Charlotte, oprichtster en sales manager van The Online Nut Company, sprak over onze belangrijkste bevindingen met Luc Ardies, directeur van UNIZO Winkelraad en voorzitter van PMO Personeels- en Management opleidingen.

De ultieme strategie rond winkellocatie? Hij bestaat! – Interview met Pieter-Jan De Smet
Door Charlotte In MarkeTONC Academy, Shopper Marketing, Strategie

De ultieme strategie rond winkellocatie? Hij bestaat! – Interview met Pieter-Jan De Smet

Hoe kies jij de juiste locatie voor je winkel, netwerk, toonzaal of showroom? Bestaat er zoiets als future proof locaties? En willen klanten vooral efficiënt shoppen of liever een unieke instore beleving? Charlotte, sales manager en oprichter van The Online Nut Company, sprak erover met Piet-Jan De Smet, marketing manager bij RetailSonar. Pieter-Jan ademt locatie, locatie en – hoe kan het ook anders – locatie. In het interview hieronder gaat hij uitgebreid in op het belang van een doordachte locatiestrategie.

De impact van winkelmedewerkers op de customer experience – interview met Luc Ardies
Door Charlotte In MarkeTONC Academy

De impact van winkelmedewerkers op de customer experience – interview met Luc Ardies

Hoe is het gesteld met de customer experience in Vlaanderen? Met deze vraag in het achterhoofd gingen we mysteryshoppen in tal van winkels en sectoren. Charlotte, oprichtster en sales manager van The Online Nut Company, sprak over onze belangrijkste bevindingen met Luc Ardies, directeur van UNIZO Winkelraad en voorzitter van PMO Personeels- en Management opleidingen.

Hoe straffe winkelconcepten voor straffe resultaten zorgen – interview met Luc Campo
Door Charlotte In MarkeTONC Academy

Hoe straffe winkelconcepten voor straffe resultaten zorgen – interview met Luc Campo

Hoe kom je tot winkelconcepten die ervoor zorgen dat jouw fysieke bezoekers worden omgetoverd tot betalende klanten? Een intrigerende vraag die Charlotte, oprichtster en sales manager van The Online Nut Company, voorlegde aan Luc Campo van Retail & Offices uit Hove.

Luc heeft meer dan 30 jaar ervaring in het uitbouwen van sterke winkelconcepten en wordt gedreven door pure passie voor zijn vak. Ontdek zijn inzichten in het diepte-interview hieronder.

“Hoe en waarom moet ik als retailer mijn cijfers opvolgen?” – interview met Luc Roesems
Door Charlotte In MarkeTONC Academy

“Hoe en waarom moet ik als retailer mijn cijfers opvolgen?” – interview met Luc Roesems

“Als retailer moet ik blind kunnen vertrouwen op mijn boekhouder. Cijfertjes en formules, dat is niks voor mij.” Herken jij jezelf in deze uitspraken? Dan ben je zeker niet de enige. Toch is het cruciaal om als retailer enig inzicht te hebben in je cijfers.

Hoe ben je klantvriendelijk op een authentieke manier? – interview met Ilse Verheyen
Door Charlotte In MarkeTONC Academy

Hoe ben je klantvriendelijk op een authentieke manier? – interview met Ilse Verheyen

De sleutel tot succes in retail is connecteren met je klanten. Hoe doe je dat op een oprechte manier? Hoe krijg je grip op iets abstracts zoals ‘connectie maken’? En welke concrete tips kunnen je helpen om meer succes te boeken bij je verkoop?

De succesformule van cold calling – interview met Tasso Limneos
Door Charlotte In MarkeTONC Academy, Sales

De succesformule van cold calling – interview met Tasso Limneos

Bij je potentiële klant op de stoel geraken: het cruciale onderdeel van prospectie. Maar hoe pak je dat efficiënt aan? Plan je jouw afspraken best zelf in of besteed je dat beter uit? En waarom moet je een onderscheid maken tussen field sales en inside sales?

Hoe ambassadeurs je bedrijf doen groeien – interview met Rik Lagey
Door Charlotte In Branding, MarkeTONC Academy, Strategie

Hoe ambassadeurs je bedrijf doen groeien – interview met Rik Lagey

Advocacy marketing, het inschakelen van je medewerkers of klanten als ambassadeurs van je merk, wint meer en meer aan terrein in de marketingwereld. Logisch ook, want deze strategie levert je bedrijf heel wat voordelen op. Hoe zit advocacy juist in elkaar? Hoe begin je eraan? En wat levert het concreet op?

Is er nog een toekomst voor retail in het online tijdperk? – interview met Nele Bruers
Door Charlotte In MarkeTONC Academy, Strategie

Is er nog een toekomst voor retail in het online tijdperk? – interview met Nele Bruers

Heeft de winkelier in de straat nog toekomst? Hoe wapen je je als retailer tegen online marktplaatsen? En hoe krijg je mensen fysiek tot bij jou in de winkel? Customer experience of klantbeleving is vandaag de dag sterk aan het veranderen. Die verandering zie je overal in de wereld opduiken en treft heel wat sectoren, waaronder de retailsector.

Zo maak je van jouw team een topteam: interview met Bene Bailleul
Door Charlotte In MarkeTONC Academy, Strategie

Zo maak je van jouw team een topteam: interview met Bene Bailleul

Vandaag heerst er een heuse war for talent. Bedrijven worstelen meer dan ooit om sterke profielen aan te trekken en hebben moeite om mensen op lange termijn aan zich te binden. Onderschatten we het belang van relaties? Focussen we te veel op onze buitenkant en vergeten we onze binnenkant? En hoe zorgt samenhorigheid voor een hechter team? Bene Bailleul, auteur van ‘In 10 stappen een topteam’, is transformerende leiderschapstrainer en mentor. Hij deelt zijn professionele inzichten en enkele concrete tips met Charlotte, onze eigenste oprichter en sales manager.

Hoe juist netwerken zorgt voor klantenwerving – interview met Sven Van der Meiren
Door Charlotte In MarkeTONC Academy

Hoe juist netwerken zorgt voor klantenwerving – interview met Sven Van der Meiren

Succesvol netwerken: hoe pak je dat aan? Is netwerken als introvert überhaupt aan de orde? En hoe kan het bijdragen tot klantenwerving? Charlotte, oprichtster en sales manager van The Online Nut Company, sprak erover met Sven Van der Meiren, één van de oprichters van Qontact. Ontdek er alles over in het interview hieronder.

Het geheim van Visual Facilitation: interview met experte Birte Kooken
Door Charlotte In Branding, MarkeTONC Academy

Het geheim van Visual Facilitation: interview met experte Birte Kooken

Woorden en eenvoudige tekeningen gebruiken om informatie over te brengen: dat is de essentie van Visual Facilitation. Birte Kooken, eigenaar van het Leuvense coachingbedrijf reBoot is een ware Visual Facilitation expert. Waarom is deze techniek nog relatief onbekend in België? Hoe kan je het als bedrijf inzetten? En waarom werkt Visual Facilitation zo goed?

8 tips om een topverkoper te worden: interview met sales expert Kathleen Cools
Door Charlotte In MarkeTONC Academy, Sales

8 tips om een topverkoper te worden: interview met sales expert Kathleen Cools

Kathleen Cools, auteur van ‘De black box van de topverkoper’, is een ware sales professional. Zij eet, ademt en slaapt sales en leert verkopers hoe ze beter kunnen worden via haar eigen coachingbedrijf, ‘Attitudo’. Charlotte, oprichter en Sales Manager van The Online Nut Company, maakte uitgebreid kennis met deze kranige sales coach in een diepte-interview.