Content marketing plan

Welke boodschappen op welk moment voor welke doelgroepen?

Een content marketing plan geeft een helder antwoord op de volgende vraag: ‘Welke boodschappen gaan we het volgend jaar op welk moment uitsturen naar welke doelgroepen?’. Het content marketing plan vloeit voort uit de doelgroepenanalyse en staat idealiter klaar bij de lancering van je nieuwe website.

Waarom een content marketing plan?

Een goede website maken en lanceren volstaat niet om je bedrijf te laten groeien dankzij online marketing.

Stapsgewijs moet je je website verder uitbouwen met informatie die voor je doelgroepen interessant is. Zo toon je je expertise en vergroot je het vertrouwen bij potentiële klanten. Jij bent de specialist in je vakgebied!

Uiteraard stelt zich dan de vraag: met welke informatie moet ik mijn website verrijken én op welk moment? Een content marketing plan biedt hierop het antwoord.

Wat omvat een content marketing plan?

Wanneer je dankzij de doelgroepenanalyse weet wie je klanten en vooral ook wie je ideale klanten zijn, dan ken je ook hun interessegebieden én de problemen waarvoor ze oplossingen zoeken. Daarnaast weet je dankzij de marktpositioneringsoefening ook wat je onderscheidende troeven zijn.

Deze kennis vormt de fundering voor je content marketing plan. In dit plan geven we voor een specifieke periode een helder antwoord op volgende vragen:

Je content marketing plan bevat dus concrete onderwerpen en thema’s om over te bloggen, online video’s op te nemen, e-books uit te werken, infographics te ontwikkelen,…

Naast de online communicatietools integreren we in je content marketing plan ook je offline communicatie-inspanningen. Zo heb je een compleet marketing- en communicatieplan.