Cases
Marie Fleur

Case Marie Fleur

De uitdaging
De uitdaging MarieFleur is een grote kleding- en lingeriewinkel voor oudere dames met een maatje meer.
Die dames vonden echter moeilijk hun weg in het winkelaanbod.

Ook bleek MarieFleur te communiceren rond zeer uiteenlopende verhalen, van strandmode tot de Lentedagen.

Om de uitdaging compleet te maken was er geen sprake van een consistente visuele communicatie, zowel binnen als buiten de winkel.

Hoe haal je dan een groeidoelstelling zo hoog als voor corona?

Met de hulp van TONC.
Onze aanpak
Om de unieke smoel van MarieFleur vorm te geven, trapte Tonc af met een strategische oefening.
Daaruit kwamen vier concluses naar voor:
  1. Er is geen goede positionering
    richting buitenwereld.
  2. Een duidelijke routing in de winkel ontbreekt.
  3. Het winkelpersoneel moet het belang
    van gastvrijheid beseffen.
  4. De communicatie binnen en buiten de winkel
    moet consistenter zijn.

Deze diagnose zette TONC om in concrete actiepunten.
Onze experts ontwikkelden:

  • Een gestructureerde winkelcommunicatie, die de klant een frictieloze winkelervaring bezorgt.
  • Een communicatieplan voor een eenduidige, herkenbare en consistente boodschap gebaseerd op de unieke smoel. Deze geeft de klant een gegronde reden om bij MarieFleur langs te komen.
  • Een gastvrijheidstraining voor de medewerkers.

Het resultaat

De gevel van MarieFleur communiceert met het voorbijrijdend verkeer.

MarieFleur laat vrouwen zich goed voelen in hun lichaam,
door hun persoonlijkheid in de verf te zetten met stijlvolle kledij en persoonlijk advies.
Dat was de unieke smoel van MarieFleur.

Deze heldere missie werd vertaald in gestructureerde communicatie, neergeschreven in een handboek met concrete voorbeelden en tips.
Aan de hand daarvan kan de klant aan de slag om de signalisatie en oriëntatie in de winkel te verbeteren.

Een visual van de lentedagen bij MarieFleur

Het consistente imago
werd in primeur gepresenteerd tijdens de MarieFleur Lentedagen.
Zowel binnen als buiten de winkel was de campagne heel herkenbaar.

Een gelukkig MarieFleur team na de gastvrijheidstraining.

De gastvrijheidstraining
zette de kers op de taart.
Deze stoomde de medewerkers klaar om de stap te zetten naar een hoger niveau van advies aan de klanten.

Aangenaam, wij zijn TONC

Geïnteresseerd in meer klanten in je zaak?
Een hogere omzet draaien?
De juiste medewerkers aantrekken?
Je winkel 'futureproof' maken?
Een andere uitdaging waarvan je wakker ligt?
Contacteer ons voor een afspraak wanneer het jou past, op de plek van je voorkeur:
in jouw zaak of bij ons in Herentals.
Dan wisselen we eens vrijblijvend van gedachten, en luisteren we naar jouw verhaal.