Cases
Ambo

Case Ambo

De uitdaging
Ambo is een specialist van houten bijgebouwen, met een verleden in houten speeltuigen. De zaakvoerders houden van no-nonsense, en pakken de koe graag bij de horens.

Die zakelijke aanpak doet de zaak draaien, maar spoorde niet met de beleving van de klanten die kwamen aankloppen. Voor hen is een bijgebouw een droom die eindelijk in vervulling gaat.

Hoe kan Ambo zijn communicatie beter laten aansluiten bij die gevoelswereld van de klant?
Bijkomende uitdaging:
hoe kan Ambo het leeuwendeel van zijn omzet halen bij klanten in een straal van 45 minuten rijden?
Onze aanpak
De weg naar een unieke smoel begint met een strategische oefening.
Die legde de volgende pijnpunten bloot:
  1. Mensen dromen van een houten bijgebouw. De aanpak van Ambo tijdens het verkoopproces – waarbij de klemtoon werd gelegd op de technische aspecten – rukte mensen weg uit deze droom.
  2. In Lier en omstreken werd Ambo nog vaak geassocieerd met houten speeltuigen. Hun merkinvulling was dus aan een verjongingskuur toe.

TONC zette deze uitdagingen om in concrete actiepunten:

  • Met Google Ads – op basis van een SEA analyse – werden mensen uit de omgeving bereikt die actief op zoek waren naar houten bijgebouwen.
  • Om de klantenervaring positief te beïnvloeden werd de communicatiestroom in de customer journey aangepakt.
  • De website werd afgestemd op de unieke smoel van Ambo.

Het resultaat

De unieke smoel van Ambo.

Ambo realiseert de dromen – op een technisch perfecte manier – voor wie optimaal van zijn tuin wil genieten. Dit doen wij door de creatie en realisatie van houten ontmoetingsruimtes waar je samen plezier kan maken en genieten, ruimtes waar het goed is om temidden van de natuur te genieten, samen te zijn, te reflecteren of te werken. Wij realiseren dit perfect op maat, maar met respect voor de kwaliteit en de technische mogelijkheden van de door ons gebruikte materialen.

Dat is de unieke smoel van Ambo – die klinkt niet langer louter instrumenteel en zakelijk, maar ook emotioneel en professioneel. Voortaan zal de specialist in houten bijgebouwen de droom van de klanten helpen realiseren. Dat werd duidelijk gemaakt via een nieuwe mailflow. De checklist “5 grote stappen richting je tuindroom” stoomde de klant klaar om beter voorbereid naar de eerste afspraak te komen. Zo kan Ambo zich veel beter focussen op het vervullen van de klantendroom.

Inspiratieboekje

We creëerden en online e-book, dat bezoekers gratis kunnen downloaden wanneer ze de website bezoeken. De verhalen en foto’s van verschillende realisaties werken inspirerend en doen mensen wegdromen. Een praktische checklist op het einde helpt de bezoeker op weg om zijn eigen tuindroom waar te maken.

De nieuwe website
Deze site pakt uit met sterke cases van klanten die hun droom realiseerden. Het maakt van Ambo droombouwers in plaats van schrijnwerkers. En dat is een fraaie unieke smoel.

Aangenaam, wij zijn TONC

Geïnteresseerd in meer klanten in je zaak?
Een hogere omzet draaien?
De juiste medewerkers aantrekken?
Je winkel 'futureproof' maken?
Een andere uitdaging waarvan je wakker ligt?
Contacteer ons voor een afspraak wanneer het jou past, op de plek van je voorkeur:
in jouw zaak of bij ons in Herentals.
Dan wisselen we eens vrijblijvend van gedachten, en luisteren we naar jouw verhaal.