7 tips om jouw expertise in de kijker te zetten op LinkedIn

Van alle sociale media is LinkedIn de favoriet bij professionals. Wil je graag jouw expertise in de kijker zetten op LinkedIn? Denk dan goed na hoe je jezelf profileert en maak gebruik van de vele mogelijkheden. Deze handige tips zetten je op weg om er meteen in te vliegen.

1. Zorg voor een volledige profielpagina

LinkedIn is een netwerk van professionals. Zorg er daarom voor dat jouw profiel zorgvuldig en volledig is ingevuld. Door naast ervaring ook je bedrijfstak, een korte samenvatting, je vaardigheden en interesses in te vullen, krijgen anderen een volledig beeld van jou.

2. Maak werk van een deskundige bedrijfspagina

Wist je dat LinkedIn regelmatig nieuwe mogelijkheden toevoegt aan de bedrijfspagina? Daarom is het belangrijk om regelmatig een opfrisbeurt in te plannen. Sinds kort kan je bijvoorbeeld een grote foto toevoegen om je bedrijf aantrekkelijk in beeld te brengen.  

3. Internationale klanten? Spreek je klanten aan in de juiste taal

Heeft jouw bedrijf ambities in het buitenland? Denk dan goed na over de taal waarin je je klanten aanspreekt. Een bedrijfspagina per vestiging of per taal kan soms de voorkeur wegdragen. Een pasklare oplossing bestaat niet. Maar zorg wel dat je in elke taal op een deskundige manier communiceert, bijvoorbeeld door een professionele vertaler in te schakelen.

4. Kies bewust op welke artikels je reageert

Als je een bijdrage liked of erop reageert, dan creëer je daarmee een imago op LinkedIn. Door actief deel te nemen aan de conversatie, zet je jouw expertschap in de markt. Reageer je vaak op bepaalde thema’s, dan profileer je jezelf als expert ter zake. Dat heeft grote invloed op hoe connecties uit je netwerk over jou denken. Ga er dus bewust mee om.

5. Deel boeiende blogartikels

Je kan nog een stapje verder zetten door niet enkel te reageren op boeiende conversaties, maar zelf een gesprek te starten. Zo kan je bijvoorbeeld een interessant blogartikel van jouw website delen met je connecties. Het is ook een goed idee om lid te worden van LinkedIn-groepen waar jouw doelgroep aanwezig is.

6. Bereik je doelgroep met een gerichte advertentiecampagne

Sinds kort kan je ook adverteren op LinkedIn. Een betalende advertentiecampagne helpt je om je potentiële klanten te bereiken of om het aantal volgers te laten groeien. Als je geen idee hebt hoe je daaraan begint, en je liever niet teveel advertentiekosten betaalt, dan helpen wij jou daarbij graag verder.

7. Zet jezelf in de kijker als aantrekkelijke werkgever

LinkedIn is tot slot erg geschikt voor arbeidsmarktcommunicatie. Als je bovenstaande tips met succes uitvoert, dan krijgen sollicitanten op LinkedIn een mooi beeld van jouw bedrijf en medewerkers. Zo wordt het sociale medium een geschikt kanaal om gedreven, bekwame personeelsleden aan te trekken voor jouw onderneming.

Artikel genoteerd door:

Charlotte Cools

Bestuurder en oprichter
Volg Charlotte op