Of een investering?
Voor veel winkel- en showroomeigenaars is het een hele uitdaging om efficiënt te communiceren, met weinig budget. Je klant goed kennen en een goed zicht hebben op je data (verkoopscijfers, klantsegmenten,…) vormen de basis.
Vervolgens doorloop je een 4-stappenplan om je prioriteiten, boodschap én kanalen te bepalen.
De juiste antwoorden geven op een aantal vragen helpt je op weg om een doelgericht communicatieplan uit te werken.
Wil jij je eigen communicatieplan opstellen? Download het stappenplan hier en ga ermee aan de slag!
In vier stappen naar een doelgericht communicatieplan? Download je stappenplan.
Wil je meer klanten over de vloer krijgen, of wil je ze meer doen kopen? Focus je communicatie op wat voor jouw zaak belangrijk is. Gebruik hiervoor de beschikbare data of verzamel ze.
Begin met de basis: een aangename winkelomgeving creëren. Pas dan ga je werken aan je externe communicatie.
Bepaal je budget in functie van je doelstelling, maar wees ook creatief. Efficiënte communicatie hoeft niet altijd duur te zijn. En denk na over hoe je je budget op termijn kan verminderen.
Moet je online communiceren omdat iedereen dat doet? Of kies je een kanaal waarmee je je doelgroep het beste bereikt? Zorg voor een boodschap die opvalt en interesse opwekt.
en de kloof met collega-ondernemers vergroten?
Maak dan een afspraak en ontdek wat de wondere wereld van gastvrijheid voor jou kan betekenen.
“Professionele voorbereiding en aanpak. Heel uitgebreide en duidelijke adviezen. TONC is een degelijke partner die mogelijkheden biedt voor de toekomst.”
“Als we de komende jaren omzetgroei willen realiseren, dan zullen wij nog lang met TONC in business zijn.”
“We krijgen veel meer contacten binnen via de website en mensen stellen meer vragen. Door dit succesverhaal zouden we graag met TONC willen blijven samenwerken.”